بيم و اميدهاي سه ماه پاياني سال در بازار سرمايه

تاریخ انتشار : 1399/09/30

در گفت و گو با مدير سرمايه‌گذاري شرکت بيمه کوثر، فرصت‌ها و تهديدهاي پيش روي بازار سرمايه در سه ماه پاياني سال به بحث و بررسي گذاشته شد.

نويد خاندوزي، با اشاره به اينکه در فصل زمستان غالبا فرصت‌هاي مثبت پيش روي بازار بسيار بيشتر از تهديدهاست، به پايگاه خبري بازار سرمايه (سنا)، گفت: طي هفته‌هاي اخير چند اتفاق خوب در بازار رخ داده است. نخستين اتفاق مثبت کاهش ريسک سياسي و اتفاق مثبت بعدي نيز ثبات نسبي ارز است که براي بازار سرمايه بسيار مهم است.

 خاندوزي ادامه داد: با تثبيت نرخ ارز،  بازار تحليل‌پذيرتر شده و با کاهش ريسک‌هاي سياسي ثبات ارزي را شاهد بوديم.

 وي موضوع بعدي را رشد بازارهاي جهاني دانست و گفت: شرايط مساعد بازارهاي جهاني اتفاق مثبتي براي بازار سرمايه است؛ چراکه بيش از ۵۵ درصد از صنايع بازار سهام کاموديتي‌محور هستند.

اين  کارشناس بازار سرمايه افزود: نکته آخر اينکه قيمت‌ها اصلاح و جذاب شده که اين موضوع هم فرصت بسيار خوبي براي بازار است.

مدير سرمايه‌گذاري بيمه کوثر در ادامه به چالش‌ها و تهديدهاي بازار پرداخت و اظهار داشت: بازار سرمايه سه ماه مبهم را تا پايان سال پيش رو دارد که بيم و اميد را کنار هم تجربه مي‌کند. نگراني از عدم تحقق خوش‌بيني‌هاي سياسي مي تواند بازار ارز را از آرامش دور و دچار تلاطم کند.

اين کارشناس بازار سرمايه با اشاره به اينکه اگر نرخ ارز ثبات داشته باشد قطعا بازار خوبي خواهيم داشت، گفت: در مقابل کاهش هيجاني و شديد آن مي‌تواند مهمترين چالش بازار سرمايه باشد.

خاندوزي در عين حال با بيان اينکه اظهار نظر درباره بازار در روزهاي منفي سخت است، گفت: اما برخلاف بسياري من نگاه مثبتي به بازار دارم و معتقدم اين هيجان‌هاي کوتاه مدت فروش، فروکش مي‌کند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: شايد فعلا محرک قوي براي صعود در بازار وجود نداشته نباشد اما دو عامل هنوز بازار را اميدوار مي کند يکي حجم معاملات و عامل دوم گزارش‌هاي ماهانه و ۹ ماهه‌اي که در دي ماه منتشر خواهد شد و مي‌تواند شوک خوبي به بازار وارد کند.