در بودجه ۱۴۰۰ منابع لازم براي سرمايه‌گذاري در نظر گرفته شده است

تاریخ انتشار : 1399/10/03

رئيس جمهور کاهش فشار اقتصادي بر مردم، تامين منابع لازم براي ارايه خدمات و بهبود اقتصاد کشور را در تنظيم بودجه اولين موضوع مورد توجه خواند و گفت: در بودجه ۱۴۰۰، با توجه با واقعيت‌هاي پيش رو هم منابع لازم براي سرمايه‌گذاري‌هاي عمراني ديده شده و هم براي حمايت از اقشار کم درآمد، اعتبار لازم در نظر گرفته شده است.

به گزارش پايگاه خبري بازارسرمايه (سنا) و به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حسن روحاني امروز سه‌شنبه در يکصد و نودمين جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت، با اشاره به اختصاص بخشي از درآمدهاي احتمالي نفت براي امور زيرساختي و حمايت اجتماعي، افزود: در بخش زيرساخت‌هاي اقتصادي هم، هدف ايجاد اشتغال‌هاي کوچک و متوسط و اجراي پروژه‌هاي بزرگ است.

وي با بيان اينکه در بخش حقوق کارمندان تلاش بر اين خواهد بود که همچون سال هاي گذشته تورم جبران شود، اظهارداشت: دولت در حد توان و امکانات و با در نظر گرفتن همه جوانب و بررسي کارشناسانه، سعي خواهد کرد تا نظرات اصلاحي مجلس را با حفظ شاکله کلي بودجه لحاظ کند.

رييس جمهور خاطرنشان کرد: همه تلاش ها براي استفاده از راهکارهاي مناسب در تدوين و تنظيم يک بودجه تأثيرگذار و کارآمد، با هدف رسيدن به نتيجه مطلوب است تا بتوانيم در سال آينده هرچه بيشتر فشارها را از روي اقشار ضعيف و آسيب‏ پذير جامعه کمتر کنيم.

در اين جلسه وزير صنعت، معدن و تجارت در زمينه موافقت نامه هاي تجارت آزاد با اتحاديه اوراسيا گزارش داد.

رئيس جمهور پس از اين گزارش، تصريح کرد: عملکرد صادرات و واردات کشور با اين اتحاديه در طول سال گذشته نشان داده که با اين توافق بازار جديدي براي صادرات محصولات توليدي ايران گشوده شده است.

روحاني استفاده از ظرفيت‌هاي مختلف تجاري و اقتصادي منطقة اوراسيا را يکي از مهمترين فرصت‌هاي پيش روي کشورمان دانست و گفت: حضور ايران در اتحاديه اوراسيا، در شرايط کنوني جنگ اقتصادي و تبعات ناشي از کرونا، بيش از گذشته اهميت يافته است.