۲۰۰ ميليون دلار سرمايه در مناطق آزاد جذب شد

تاریخ انتشار : 1399/10/29

معاون اقتصادي دبير شوراي عالي مناطق ويژه اقتصادي گفت: سال گذشته بيش از ۲۰۰ ميليون دلار سرمايه توسط مناطق آزاد جذب شد.

به گزارش ايبِنا، احمد جمالي در برنامه تيتر امشب سيما، به سير کاهش ۴۰ درصدي سرمايه گذاري در جهان طي سال گذشته اشاره کرد و گفت: جذب ۲۰۰ ميليون دلار سرمايه با توجه به وسعت و حوزه عمل مناطق آزاد، رقم مطلوبي است.

معاون اقتصادي دبير شوراي عالي مناطق ويژه اقتصادي افزود: سالانه بيش از ۲۰ هزار ميليارد تومان خودمان در مناطق براي توسعه زيرساخت‌ها سرمايه گذاري کرده ايم. وي با اشاره به اينکه سرمايه گذاري بعد از طي زمان و به مرور وارد کشور مي‌شود گفت: سال گذشته ما بيش از ۵ ميليارد دلار سرمايه گذاري مصوب داشتيم، بيش از ۱.۵ ميليارد دلار از آن جذب شد و امسال هم بيش از ۳ ميليارد دلار مصوب داريم.

جمالي هدف اوليه تاسيس مناطق آزاد را طبق قانون رشد و عمران و آبادي مناطق عنوان کرد و گفت: مقايسه ما با کشورهاي ديگر اصلا درست نيست، چون آن‌ها در راه اندازي مناطق اقتصادي ماموريت گرا هستند يعني منطقه آزاد را صرفا براي صادرات راه مي‌اندازند يا براي گردشگري، آن‌ها يک مولفه را در نظر مي‌گيرند، اما ما چند هدف و مولفه را دنبال مي‌کنيم.

معاون اقتصادي دبير شوراي عالي مناطق ويژه اقتصادي گفت: بالاي ۵۰۰ هزار نفر در مناطق آزاد اشتغال ايجاد شده است. وي با اشاره به رقم بالاي صادرات در مناطق آزاد نسبت به واردات گفت: درباره وسعت مناطق آزاد، نمايندگان مجلس تصميم گرفته اند و دولت هم موظف است در چارچوب مصوب اقدام کند و همه اينها براي محروميت زدايي است.