۶ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي وارد تهران شده‌است

تاریخ انتشار : 1399/11/04

تهران- ايرنا- مديرکل جذب و حمايت از سرمايه‌گذاري استانداري تهران اعلام کرد: از سال ۹۴ تا پايان ۹ ماهه سال جاري، براي اجراي ۱۹۲ طرح، ۶ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي وارد استان شده‌است.

فريدون عطايي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از سال ۹۴ تاکنون ۱۹۲ طرح در بخش هاي مختلف توليدي، صنعتي و دانش بنيان با حجم سرمايه گذاري ۷ هزار و ۳۰۵ ميليون دلار انجام شده است يا در دست اجرا قرار دارد.

وي يادآورشد: ۱۰۵ طرح سرمايه گذاري خارجي، پيش از سال ۹۴، در استان تهران مجوز دريافت کرده بودند.

عطايي اظهارداشت: تعداد طرح هاي در دست اجراي کنوني به ۸۲ مورد مي رسد که ۱۵ مورد از آنها سال جاري به تصويب رسيده است.

مديرکل جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري تهران گفت: براي سال ۹۹، ميزان سرمايه گذاري خارجي مصوب براي جذب در استان به ۹۵۳ ميليون دلار مي رسد.

وي خاطر نشان کرد: از اين رقم مصوب تاکنون ۲۹ ميليون دلار وارد شده است و به دنبال جذب باقي رقم مصوب نيز هستيم.

عطايي تاکيد کرد: در زمينه جذب و ورود سرمايه خارجي، تهران با هيچ مانعي مواجه نيست و هر زمان که سرمايه گذار وارد شود با زيرساخت هايي که در شهرک هاي صنعتي ايجاد شده است مي تواند در کمترين زمان ممکن زمين را تحويل بگيرد و عمليات اجرايي را آغاز کند.

مديرکل جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري تهران اضافه کرد: اين پروژه ها تکميلي و توسعه اي هستند و ايجادي نيستند که با پروسه طولاني و پيچيده مواجه شوند.

وي تاکيد کرد: طي سال‌هاي اخير به علت تحريم هاي جهاني مقداري روند ورود سرمايه گذاري خارجي با دشواري همراه بوده، اما توقفي در اين زمينه رخ نداده است.