در بحران کرونا، کجا سرمايه‌گذاري کنيم؟

تاریخ انتشار : 1399/11/08

ايسنا/خراسان رضوي در اوضاع کنوني بيشتر از هر زمان ديگر افراد به دنبال راه‌اندازي مشاغل شخصي هستند تا درواقع رئيس خود باشند، علت آن نيز رشد صنعت خدمات در اقتصاد و گرايش افراد به اقتصاد فردي است. طبق نظرسنجي‌ها، بيش از ۶۳ درصد جوانان مشتاق تاسيس مشاغل شخصي براي اولين بار هستند.

به نقل از بيزينس، اگر به دنبال موفقيت طولاني‌مدت هستيد، بسيار مهم است که به دنبال صنعتي بگرديد که پتانسيل بالايي داشته باشد. درواقع هميشه افراد به دنبال معاملات بهتر هستند تا بتوانند با گذشت زمان از آن بهره‌مند شوند. اکنون بايد به بررسي بهترين صنايع و صنايع در حال رشد با فرصت‌هاي بهتر بپردازيد که بتواند به سرمايه‌گذاران جديد کمک کند.

بازار تلفن همراه

آخرين روند خريد نشان مي‌دهد که اين بخش توانايي لازم براي راه‌اندازي در هر مکاني را دارد. کارشناسان بر اين باورند که تا پايان سال ۲۰۲۱، بيش از ۷۵ درصد فروش تجارت الکترونيکي از طريق خريد با تلفن همراه انجام مي‌شود. اگر بودجه لازم براي آن را داريد، زمان خوبي براي راه‌اندازي يک فروشگاه آنلاين است. دو نوع فروشگاه آنلاين محبوب در اين بخش، بازارهاي عمومي است که انواع محصولات را مانند آمازون ارائه مي‌کنند و فروشگاه‌هاي اينترنتي خاص هستند. شايان‌ذکر است که انواع ديگري از فروشگاه‌هاي آنلاين نيز وجود دارد و قبل از شروع مطمئن شويد که مورد را درست انتخاب کرده‌ايد.

حمل‌ونقل

يکي از سودآورترين و پربازده‌ترين بخش‌هايي که طي چند سال گذشته رشد چشمگيري داشته صنعت حمل‌ونقل است. اگر به پيشرفت‌هاي اخير در اين صنعت يعني خدمات حمل‌ونقل آنلاين مانند شرکت اوبر و اتومبيل‌هاي خودران توجه کنيد، خواهيد ديد که اين صنعت چقدر توانايي رشد دارد. صنعت حمل‌ونقل به‌طور مداوم به دنبال استعدادهاي جديد است.

علاوه بر اين، توجه به اين نکته مهم است که روزانه هر فرد يا شرکتي به حمل‌ونقل وابسته است و نيازي به گفتن نيست که اين امر به افزايش چشمگير تقاضا منجر مي‌شود. اگر به فکر راه‌اندازي مشاغلي در اين بازار هستيد، بايد برجسته باشيد؛ بنابراين عوامل مهمي مانند سهولت، دسترسي و فناوري را به خاطر بسپاريد.

خدمات حسابداري، بهسازي و نگهداري

اگر مدرک حسابداري يا در امور حسابرسي مهارت داريد، ارائه خدمات حسابداري به سازمان‌هاي مختلف مي‌تواند يک تجارت عالي در ابتداي کار باشد. ازآنجاکه در سال‌هاي اخير بسياري از مشاغل تغيير عمده‌اي به فعاليت‌هاي آنلاين داده‌اند، تقاضا براي خدمات حسابداري و دفترداري توسط شرکت‌ها افزايش‌يافته است. شما مي‌توانيد از اين افزايش چشمگير تقاضا استفاده کرده و خدمات حسابداري خود را راه‌اندازي کنيد.

خدمات بهسازي و نگهداري منزل صنعتي است که در صورت داشتن نيروي کار و مهارت لازم مي‌توانيد از پارکينگ منزل شخصي خود آن را آغاز کنيد چون فقط به تعداد معدودي از کارکنان، موجودي متوسط ‌و هزينه راه‌اندازي کم‌نياز دارد. ارائه خدماتي مانند نظافت، لوله‌کشي، محوطه‌سازي يا تعميرات منازل مي‌تواند سود خوبي داشته باشد. بااين‌حال، در هردوي اين خدمات، شما بايد نوعي مهارت مرتبط داشته باشيد.

src=https://cdn.isna.ir/d/off/khorasan/2021/01/27/3/61836652.jpg

خدمات غذايي

جامعه مدرن، تحت‌فشار برنامه‌هاي کاري شلوغ قرار دارد به همين دليل بسياري از مردم به سمت خدمات تحويل غذا و تحويل سريع گرايش مي‌يابند. همه اين موارد باعث مي‌شود که فرصت خوبي براي شروع کار درزمينه خدمات غذايي و رستوراني براي مبتديان فراهم شود. بدانيد که تقاضا به‌طور مداوم افزايش مي‌يابد و تنها کاري که شما بايد انجام دهيد اين است که کسب‌وکار خود را آغاز کنيد و مطمئن شويد که از بقيه مشاغل يا برندهاي کنوني بازار متمايز هستيد.

آموزش

با کمک پيشرفت‌هاي اخير، فناوري در بخش آموزش رشد کرده است. همه‌گيري منجر به اين شده که صنعت فناوري آموزش (ed-tech) به يکي از سريع‌ترين صنايع در حال پيشرفت در همه جاي دنيا تبديل شود. ارائه گواهينامه‌هاي آنلاين يا آموزش مهارت‌هاي جديد به‌صورت آنلاين مي‌تواند يک فعاليت تجاري بسيار سودآور باشد که در سال ۲۰۲۱ امتحان کنيد. اکنون، افراد بيشتري مي‌خواهند چيزهاي جديد بياموزند و از خانه‌هاي خود دانش فراگيرند.

رمز ارز

دنياي ارزهاي رمزنگاري شده فقط به‌صورت ديجيتالي وجود دارد و مانند هيچ‌يک از صنايع ديگري که در مورد آن صحبت کرديم، نيست. بااين‌وجود، با بالاترين قيمت بيت کوين و رشد بسيار زياد ارزش کل رمز ارزها، مهم است که اين موضوع را نيز بررسي کنيم. بيت کوين را آينده پول مي‌نامند. بازار ارزهاي رمزنگاري‌شده به دليل نوسانات شناخته‌شده هستند و همين امر باعث ترس بيشتر سرمايه‌گذاران مي‌شود. ارز رمزنگاري‌شده براي کساني است که به دنبال حفظ دارايي در طولاني‌مدت هستند و منتظر مي‌مانند تا قيمت آن بالا برود.

بيشتر مردم ارزهاي رمز پايه را به‌عنوان يک سرمايه‌گذاري پرخطر مي‌دانند. بااين‌حال، بيشتر مشاغل و بازرگانان آنلاين شروع به پذيرش بيت کوين کرده‌اند. با توجه به اينکه چين قصد معرفي ارز ديجيتال موردحمايت دولت خود را دارد، اشتباه نيست که بگوييم بالاخره پذيرش گسترده ارز ديجيتال رخ مي‌دهد.