۳ هزار ميليارد تومان بزودي به بازار سرمايه تزريق مي‌شود

تاریخ انتشار : 1399/11/20

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: دو روز گذشته تصويب شد که صندوق توسعه ملي علاوه بر منابعي که در اختيار دارد و حمايت‌هاي مستمري از بازار انجام مي‌دهد، 3 هزار ميليارد تومان ديگر از محل انتظار اوراق تبعي، به زودي به بازار تزريق کند.

محمدعلي دهقان دهنوي در گفت‌وگو با ايلنا درباره حمايت از بازار سرمايه از طريق صندوق توسعه ملي و صندوق تثبيت اظهار داشت: دو روز گذشته تصويب شد که صندوق علاوه بر منابعي که در اختيار دارد و حمايت‌هاي مستمري از بازار انجام مي‌دهد، 3 هزار ميليارد تومان ديگر از محل انتظار اوراق تبعي، به زودي به بازار تزريق کند.    

وي درباره اقدام حقوقي‌ها براي مديريت بازار و خريد و فروش مهندسي شده سهام گفت: اينکه جمع ببنديم که حقوقي‌ها باعث اين وضعيت شدند يا حقيقي‌ها اقداماتي انجام داده‌اند، اشتباه است. ممکن است در ميان حقوقي‌ها و حقيقي‌ها افرادي باشند که تخلفاتي انجام داده باشند، نبايد آنها را با هم جمع بست.   

رييس سازمان بورس تاکيد کرد:  وظيفه سازمان اين است که تخلف را به خوبي شناسايي و به طور عادلانه‌اي با آن برخورد کنيم اما اينکه حقوقي‌ و حقيقي‌ها را جمع ببنديم درست نيست.

دهقان دهنوي با بيان اينکه به طور مرتب بازار را رصد مي‌کنيم و بايد تاکيد کنم که سهم حقوقي‌ها از بازار نسبت به حقيقي‌ها کمتر است، اظهار داشت: ضمن اينکه خريد و فروش‌ها را رصد مي‌کنيم و حقوقي‌ها در جهت حمايت از بازار خوب عمل کرده‌اند اما اگر بين حقوقي‌ها تخلفي شناسايي کنيم برابر قانون با آن برخورد خواهيم داشت.