۳۸ شرکت دانش‌بنيان، بانکداري ديجيتال ايران را توسعه مي‌دهند

تاریخ انتشار : 1400/02/19

تهران- ايرنا -۳۸ شرکت دانش‌بنيان در تلاش هستند تا فناوري‌هاي مورد نياز براي گسترش بانکداري ديجيتالي را در کشور توسعه دهند.

بانکداري ديجيتال را بايد مدلي از بانکداري کاربردي در عصر حاضر بدانيم که پيشرفت در فناوري‌هاي مورد نياز گام گذاشتن در اين مسير توسعه آن را شتاب مي‌دهد.

در حال حاضر ۳۸ شرکت دانش‌بنيان توسط ستاد توسعه فناوري‌هاي اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري شناسايي شده است که تمرکز فعاليت‌هاي خود را بر روي توسعه بانکداري الکترونيکي قرار داده‌اند.

به گزارش روز شنبه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، بانکداري الکترونيک نوعي از بانکداري غيرحضوري بر پايه اينترنت است که اين روزها بازاري گرم و پررونق دارد.

بر همين اساس تهران با ۳۰، هرمزگان با ۵ و اصفهان، ايلام و قم هر کدام با يک شرکت رتبه نخست تا چهارم در استقرار شرکت‌هاي توسعه دهنده بانکداري ديجيتالي را به خود اختصاص داده‌اند.

سامانه مديريت وصول مطالبات، نرم افزار خود دريافت (BCR) بانک، نرم افزار صندوق سرمايه گذاري، نرم افزار مديريت صندوق قرض الحسنه، نرم افزار مهاجرت خودکار از سيستم هاي موروثي به سيستم هاي مدرن، سامانه بانکداري اينترنتي، سامانه بانکداري حقوقي از جمله محصولات اين شرکت هاي فناور است.