بانک مرکزی با افزایش سرمایه مؤسسه عسکریه موافقت کرد

تاریخ انتشار : 1394/09/23

مشروح خبر


به گزارش روابط عمومی مؤسسه اعتباری عسکریه، محمدرضا مروجی افزود: هفته گذشته کار کارشناسی و تصویب افزایش سرمایه مؤسسه عسگریه در بانک مرکزی انجام شد که امید می رود در هفته جاری این مهم به مؤسسه ابلاغ شود و با افزایش سرمایه، راه را برای تبدیل مؤسسه اعتباری عسکریه به بانک نیز باز خواهد شد.
وی به منابع مالی مؤسسه اشاره کرد و گفت: این مؤسسه هم اکنون ٣٢٠ شعبه در حال فعالیت در سراسر کشور دارد.
مروجی، سرمایه مؤسسه را 6 هزار و 6٠٠ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: یکی از پارامترهای مهم بانک مرکزی در تصمیم گیری ها، نسبت دارایی به سرمایه پایه است که این رقم در مؤسسه عسکریه ٧5 درصد است.
وی اضافه کرد: پس از طرح پذیرش مؤسسه درهیات پذیرش بورس، به زودی سهام مؤسسه در فرابورس قابل خرید و فروش خواهد شد و مقدمات برای ورود آن به بازار دوم فراهم می شود.
رئیس هیئت مدیره مؤسسه اعتباری عسکریه یادآورشد: سهام مؤسسه عسکریه هم اکنون در بازار پایه و توافقی قابل خرید و فروش است.
مروجی یاآورشد: در سال 1388 میزان سرمایه مورد نیاز برای اخذ مجوز مؤسسه یک هزار و 500 میلیارد ریال بود که پس از تامین این میزان سرمایه، با آغاز روند بررسی پرونده در بانک مرکزی قانون افزایش سرمایه مؤسسه ها به سه هزار میلیارد ریال اجرایی شد و اکنون نیز با تصویب بانک مرکزی این میزان به حدود 6 هزار و 600 میلیارد ریال خواهد رسید.
وی همچنین درباره موسسه های اعتباری غیرمجاز در کشور نیز گفت: تا زمانی که این موسسه های غیرمجاز وجود دارند، مشکلات ادامه خواهد داشت؛ راهکار آن، اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی است.
رییس هیئت مدیره مؤسسه اعتباری عسکریه با بیان اینکه مؤسسه های غیرمجاز حدود 15 درصد بازار مالی کشور را در اختیار دارند، افزود: هر چند بانک مرکزی با مؤسسه ها همکاری خوبی در اخذ مجوزها دارد، اما برخی از آنها تمایلی به همکاری ندارند.
وی تصریح کرد: مجوزدار شدن مؤسسه ها یک پوشش مطمئن برای سپرده گذاران ایجاد می کند چون می توانند هم از پول های در اختیار بانک مرکزی استفاده و هم از بازار بین بانکی برای تامین نقدینگی بهره گیری کنند.
وی مشکلات ایجاد شده برای مؤسسه میزان را موجب بی اطمینانی مردم برشمرد و گفت: این موضوع به نظام بانکی کشورمان لطمه می زند و همه بانک ها و مؤسسه های دارای مجوز را نیز با کاهش منابع مواجه می کنند.