پرداخت 20 هزار میلیاردی تسهیلات از ابتدای امسال

تاریخ انتشار : 1394/11/18

مشروح خبر

به گزارش ایسنا در منطقه خلیج فارس، محمدعلی سهمانی در همایش سیاست ها و ظرفیت‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاونی در پسابرجام، که در شهرستان قشم برگزار شد، افزود: 50 درصد تسهیلات یاد شده در بخش خدمات و بازرگانی، 45 درصد در صنعت و کشاورزی و پنج درصد برای تعاونی های مسکن است.

وی با ابراز خرسندی از افزایش 30 درصدی اعطای تسهیلات بانک توسعه تعاون نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: هم اینک سهم مناطق آزاد از دریافت اینگونه تسهیلات یک درصد است که انتظار می رود با رفع تحریم‌ها و اجرای برجام، زمینه برای استفاده هر چه بیشتر از این تسهیلات فراهم شود.

سهمانی تعاونگران را رکن اصلی رونق اقتصادی در دوران پسابرجام دانست و گفت: تعاونی‌های منطقه آزاد قشم و استان هرمزگان به عنوان یکی از شاخص ترین مناطق در توسعه شرکت های تعاونی، باید رونق بیشتری یابند.

وی ادامه داد: هم اینک شاهد رونق دوباره بازار هرمزگان و قشم به خصوص در دوران پسابرجام هستیم و نخستین مناطقی که از مزیت های رفع تحریم ها بهره می‌گیرند، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نقاط مرزی هستند.

سهمانی اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم، روند سرمایه گذاری ها افزایش یافته است و امیدواریم با استفاده صحیح از منابع موجود و برقراری ارتباط اقتصادی با دیگر کشورها، به سمت رونق اقتصادی و افزایش تولید حرکت کنیم.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تاکید بر ضرورت خصوصی کردن اقتصاد، اضافه کرد: افتتاح شعبه بانک توسعه تعاون در شهر درگهان و امضای توافقنامه بین صندوق ضمانت، وزارت تعاون و بانک توسعه تعاون، می‌تواند نقش بسزایی در ارتقاء شاخص های اقتصادی و بهره گیری تعاونی ها از مزایای مختلف این حوزه داشته باشیم.