تصويب ۷ طرح تحولي در نظام توزيع کالا و بازار داخلي

تاریخ انتشار : 1400/06/27

جلسه ارائه و بررسي پروژه‌هاي تحولي در نظام توزيع کالا و بازار داخلي به منظور اصلاح شبکه‌ها و سياست‌هاي حوزه توزيع کالاي داخلي برگزار و هفت پروژه تحولي به تصويب رسيد.

به گزارش ايبِنا به نقل از روابط عمومي وزارت صمت، با توجه به ضرورت بازنگري و اصلاح در شرح وظايف و تکاليف حوزه بازرگاني و همچنين جهت چابک سازي، انعطاف‌پذيري و اقدام به موقع و شايسته، جلسه طرح و بررسي پروژه‌هاي تحولي در نظام توزيع کالا و بازار داخلي صبح امروز ( پنج‌شنبه ۲۵ شهريور ماه) باحضور وزير صنعت، معدن و تجارت و قائم مقام وزير در امور بازرگاني، معاونين و ساير مديران مربوطه برگزار شد.

اين جلسه با توجه به برنامه وزارت صمت و پروژه‌هاي تحولي تعريف شده در برنامه‌هاي سيدرضا فاطمي‌امين، در راستاي کالارساني مناسب در حوزه بازار داخلي برگزار شد که در آن مديران پروژه‌هاي مربوطه به ارائه منشور پروژه‌هاي مذکور -شامل اهداف، گام‌هاي اجرايي، تعارضات و مشکلات، زمانبندي اجرا و ديگر موارد - پرداختند.

گفتني است مجموعه اقدامات مربوط به اصلاح شبکه‌ها، کانال‌ها و همچنين سياست‌ها و مقررات حوزه توزيع کالاي داخلي، در قالب ۱۹ پروژه داخلي تنظيم شده است و هدف از اجراي اين پروژه‌ها کاهش هزينه‌هاي مبادله، کاهش هزينه‌هاي توليد و توزيع، شفافيت در نظام قيمت و اطلاع مصرف‌کننده از حقوق خود (از بُعد کيفيت و قيمت کالا و خدمات، رسيدگي به شکايات)، رتبه‌بندي و اعتبارسنجي شبکه‌هاي توزيع، استفاده از بازرسي‌هاي تخصصي، توسعه برندينگ و گسترش نهادهاي طرف قرارداد (از جمله NGOهاي مصرف‌کننده) است.

لازم به يادآوري است که اين تعداد پروژه دريک ماه گذشته و بر اساس مطالعات ۱۸ ماهه موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني در حوزه توزيع کالا تعريف شده‌اند که در جلسه امروز، تعداد هفت پروژه آن مطرح شد و مورد بررسي قرار گرفت.

  •