تاکيد سياستهاي کلي معدن بر افزايش بهره‌وري و برداشت صيانتي از معادن

تاریخ انتشار : 1401/03/30

پيش‌نويس بازنگري سياست‌هاي کلي معدن در کميسيون زيربنايي و توليدي مجمع تشخيص مصلحت نظام با بررسي پيشنهادهاي خانه معدن ايران و سازمان انرژي اتمي مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش ايسنا، کميسيون زيربنايي و توليدي مجمع تشخيص مصلحت نظام به رياست حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم و با حضور جمعي از اعضاي مجمع، روساي کميته‌هاي مرتبط و نمايندگاني از فعالان بخش خصوصي در حوزه معدن تشکيل جلسه داد.

پيش‌نويس بازنگري «سياست‌هاي کلي معدن» که توسط کميته‌هاي کميسيون در دبيرخانه مجمع تنظيم شده با مد نظر قرار دادن پيشنهادهاي خانه معدن ايران و سازمان انرژي اتمي مورد بحث قرار گرفت.

تبديل سرمايه معدني کشور به سرمايه ملي پايدار، ارتقاء بهره‌وري و افزايش سهم معدن در توليد ناخالص ملي و برداشت صيانتي از معادن از جمله موضوعاتي بود که در اين جلسه مورد تاکيد قرار گرفت.

سياست‌هاي کلي معدن در سال ۱۳۷۹ توسط مقام معظم رهبري پس از مشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام ابلاغ شد و جلسات بازنگري در اين سياست‌ها، متناسب با شرايط، نيازها و اولويت‌هاي کشور با بهره‌گيري از نظرات کارشناسي دستگاه‌هاي مسؤول در کميسيون زيربنايي و توليدي مجمع به منظور رسيدن به پيش‌نويسي قابل ارائه به صحن مجمع در حال برگزاري است.