نشست مسئولان کانون با مديران عالي بانک گردشگري

تاریخ انتشار : 1401/04/06

در چارچوب برنامه هاي تعاملي شوراي عالي کانون با نظام بانکي و به منظور معرفي ظرفيت هاي تازه کانون، بعد از ظهر يکشنبه 5 تير، تني چند از اعضاي شوراي عالي و دبير کل کانون با دکتر محمد بيگدلي رئيس هيئت مديره بانک گردشگري ديدار و درباره توسعه همکاري هاي متقابل گفتگو کردند.

در آغاز نشست دکتر اسماعيل صابري رييس شوراي عالي کانون به اختصار به جايگاه قانوني ايجاد کانون مشاوران اعتباري و سرمايه گذاري بانکي پرداخت و افزود: اين نهاد در راستاي انديشه تحول در نگرش نظام بانکي، پيرامون سرمايه گذاري درجهت توسعه صنعتي – اقتصادي، و در اجراي ماده 5 قانون تسهيل اعطاء تسهيلات بانکي و کاهش هزينه  هاي طرح و تسريع دراجراي طرح هاي توليدي و افزايش منابع مالي و کارآيي بانک ها تصويب و براي اجرا به وزارت امور اقتصادي و دارايي ابلاغ شد.

وي در ادامه اضافه کرد به رغم ظرفيت بالا و توانمندي هاي تخصصي متنوع مشاوران عضو کانون، درصد ارجاعي طرح ها از سوي بانکها براي امکان سنجي درخور اين ظرفيت نبوده و منصافانه نيست که عرصه توسعه اقتصادي کشور از اين ظرفيت فراهم آمده محروم گردد.

رييس شوراي عالي در پايان با اشاره به برنامه تحول هرچه بيشتر در کانون که از طريق توسعه تعامل با نظام بانکي محقق مي شود به نقش نظارتي هيأت عالي نظارت متشکل از نمايندگان وزارت امور اقتصادي و دارايي ، بانک مرکزي و بانکهاي دولتي و خصوصي نسبت به عملکرد شوراي عالي پرداخت.

سپس مهندس عبدالاحد فرج زاده به تشريح فرآيند رتبه بندي در کانون پرداخت و رسته ها و گرايش هاي تخصصي مصوب در کانون را برشمرد.

دکتر بيگدلي رييس هيئت مديره بانک گردشگري نيز با تأييد اين مطلب که استفاده از خدمات مشاوران ذي صلاح و بهره مندي از ظرفيت تخصصي متمرکز در کانون را فرصتي براي بانکها خواند توسعه همکاري هاي فيمابين را مثبت ارزيابي کرد.

رضا مجيدي عضو هيئت مديره بانک نيز در ادامه بحث يادآور شد که بانک گردشگري مصمم است با ايجاد تحول در ارائه تسهيلات، منابع مالي را هرچه بيشتر به سوي متقاضيان و طرح هاي با توجيه اقتصادي کامل هدايت کند.

معاون اعتبارات بانک گردشگري نيز در پايان صحبت هاي خود يادآور شد از آنجا که در دوره خدمتي خودم در بانک ديگر، تجربه همکاري هاي مستمر سازنده اي با کانون و مشاوران عضو داشته ام، افزود سياست ما در اين بانک نيز حداکثر استفاده ممکن از توانمندي هاي اعضاي کانون خواهد بود.

دکتر هومن عمادي در ادامه نشست با تشريح جزئيات تخصص ها و توانايي هاي کارشناسان حدود 200 شرکت عضو کانون ، اعلام آمادگي کرد که خدمات رساني کانون به نظام بانکي به عنوان مأموريت اصلي اين نهاد روز به روز گسترده تر و متنوع تر صورت مي گيرد.

مهندس عباس شوراني دبيرکل کانون نيز به استناد تجارب اعتباري خود در بانک هاي مختلف يادآور شد که با توسعه طرح هاي اجرايي نظام کارشناسي بانک ها قادر به پاسخگويي کافي نبوده و با شناختي که از ظرفيت هاي تخصصي کانون پيدا کرده ام اطمينان دارم همکاري با اين نهاد براي بانکها بسيار مثبت و سازنده خواهد بود.

در اين نشست عليرضا حسن پور عضو شوراي عالي کانون و مهدي شهبازي مدير امور سرمايه گذاري و شرکت هاي بانک گردشگري نيز حضور داشتند.