افزايش توليد فولادي‌ها در دو ماه نخست امسال

تاریخ انتشار : 1401/04/13

آمار توليد فولادي‌ها طي دو ماه نخست امسال نشان مي‌دهد، با توجه به اينکه محدوديت برق صنايع از نيمه خرداد ماه اعمال شده است، روند افزايش توليدي که از ابتداي سال آغاز شده بود، ادامه يافت و آمار توليد دو ماهه ابتدايي نيز افزايشي رقم خورد.

به گزارش ايسنا، طبق  آمار ارائه شده توسط انجمن توليدکنندگان فولاد ايران به ايسنا، طي دو ماه اول امسال ميزان توليد کل آهن اسفنجي بيشترين افزايش توليد را داشته‌ و در مقابل کمترين ميزان افزايش را مقاطع طويل فولادي در اين مقايسه آمار به خود اختصاص داده‌اند.

در مجموع فروردين و ارديبهشت ماه امسال دو ميليون و ۲۸ هزار تن مقاطع طويل فولادي توليد شده است که نسبت به يک ميليون و ۹۴۰ هزار تن توليدي در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد چهار  درصدي داشته است.

پس از آن توليد شمش فولاد (فولاد مياني) با رشد پنج درصدي و محصولات فولادي با رشد شش درصدي از به ترتيب پنج ميليون و ۶۰۵ هزار تن (شمش فولاد) و سه ميليون و ۵۷۶ هزار تن (محصولات فولادي) به پنج ميليون و ۸۸۵ هزار تن (شمش فولاد) و سه ميليون ۷۹۷ هزار تن رسيده‌اند. 

طبق آمار، طي دو ماهه ابتدايي امسال يک ميليون و ۷۶۹ هزار تن مقاطع طويل فولادي (تيرآهن، ميلگرد، ناوداني، نبشي و ساير مقاطع) توليد شده که نسبت به يک ميليون و ۶۳۶ هزار تن توليدي طي دو ماهه نخست ۱۴۰۰، رشد هشت درصدي را تجربه کرده است.

در نهايت شش ميليون و ۵۳۷ هزار تن آهن اسفنجي در دو ماه ابتدايي سال جاري توليد شده که ۶۵۲ هزار تن معادل ۱۱ درصد بيشتر از ميزان توليد آن در مدت مشابه سال گذشته است. 

رشد توليد فولادي‌ها نشان مي‌دهد که تا برق صنايع محدود نشده، امکان افزايش توليد وجود دارد اما به‌تبع با محدوديت‌هاي برق اعمالي براي صنايع فولادي که امسال از ۱۵ خرداد ماه اعمال شده است، طبق سنوات سال گذشته ، امسال مجدد شاهد کاهش توليد باشيم.