توافق بانک مرکزي ايران و روسيه براي توسعه همکاري‌هاي پولي و بانکي

تاریخ انتشار : 1401/04/18

رييس کل بانک مرکزي در ديدار با معاون نخست وزير روسيه، از توافق بانک مرکزي دو کشور براي توسعه همکاري‌هاي پولي و بانکي خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايبِنا؛ علي صالح آبادي در ديدار با الکساندر نواک، گفت: در ديدار با رئيس بانک مرکزي و وزير توسعه اقتصادي روسيه، موضوعات متنوعي از جمله محورهاي توسعه همکاري‌هاي پولي و بانکي و همچنين راهکارهاي رفع برخي موانع و گسترش سرمايه‌گذاري مشترک بين تهران و مسکو، مورد بررسي قرار گرفت و توافقات خوبي در اين زمينه حاصل شد که اجراي اين توافقات بطور جدي پيگيري خواهد شد.

معاون نخست وزير روسيه هم در اين ديدار،  توسعه مناسبات اقتصادي و سرمايه‌گذاري بين تهران و مسکو را يک اولويت و ضرورت دانست و ادامه داد روسيه در اين خصوص آمادگي کامل دارد.

نواک ادامه داد: زمينه‌هاي بسيار مناسبي براي گسترش همکاري‌هاي اقتصادي و سرمايه‌گذاري بين دو کشور وجود دارد و تفاهم بانک‌هاي مرکزي دو کشور بمنظور فراهم کردن زمينه‌هاي لازم در اين خصوص بسيار حائز اهميت است.

رئيس کل بانک مرکزي در سفر به مسکو، همچنين با وزير توسعه اقتصادي و رييس کل بانک مرکزي روسيه ديدار کرد. موضوعات مرتبط با سرمايه‌گذاري‌هاي مشترک دو کشور و همچنين راهکارهاي رفع موانع و توسعه همکاري‌هاي پولي و بانکي فيمابين، از مهم‌ترين محورهاي اين گفتگوها بود.

در جريان سفر رئيس کل بانک مرکزي کشورمان به مسکو همچنين مديران ارشد برخي بانک‌هاي بزرگ روسيه با دکتر صالح‌آبادي ملاقات و درخصوص گسترش روابط با بانک‌هاي ايراني گفتگو کردند.