وزير صمت: بانک ها موظف به پرداخت تسهيلات مورد نياز واحدهاي توليدي هستند

تاریخ انتشار : 1401/04/18

سنندج- ايرنا- وزير صنعت، معدن و تجارت يکي از رويکردهاي جدي دولت سيزدهم را حمايت از توليد خواند و گفت: در اين راستا بانک ها موظف به پرداخت تسهيلات لازم به واحدهاي توليدي هستند.

به گزارش ايرنا، محمد فاطمي امين که به عنوان يکي از وزرا کابينه در کنار رييس جمهور به سنندج سفر کرده است روز جمعه در حاشيه بازديد از کارخانه کاشي کسري سنندج با اعلام اينکه براي تامين اعتبار واحدهاي توليدي کردستان يک هزار ميليارد تومان مصوب شده است، اظهار داشت: تلاش مي شود از اين محل تسهيلات مورد نياز واحدهاي توليدي تامين شود.

وي اضافه کرد: با توجه به اينکه واحد توليدي کاشي کسري سنندج تاکنون از تسهيلات بانکي استفاده نکرده بانک‌ها موظف هستند که اعتبار مورد نياز آن را تامين کنند.

توسعه کارخانه کاشي کسري نيازمند پرداخت تسهيلات است

مديرعامل شرکت صنايع کاشي کسراي سنندج نيز در اين بازديد گفت: طرح توسعه کاشي کسري نيازمند يک هزار و ۵۰۰  ميليارد ريال تسهيلات  است و در صورت تامين آن براي ١٥٢ نفر ديگر اشتغال ايجاد مي‌شود.

محمد روشنفکر با بيان اينکه در حال‌حاضر ٢٠٠ نفر به‌صورت مستقيم در اين کارخانه مشغول به کار هستند، افزود: مهم‌ترين مشکل اين واحد در فاز توسعه عدم تامين تسهيلات مورد نياز است که در کار گروه تسهيل و رفع موانع استان هم مصوب شده اما تاکنون از سوي بانک پرداخت نشده است. 

بازديد از کارخانه لاستيک بارز کردستان

وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين امروز جمعه از کارخانه لاستيک بارز کردستان بازديد کرد.

او در حاشيه اين بازديد اظهار داشت: يکي از اولويت هاي کاري اين وزارتخانه حمايت از کارخانه ها و واحدهاي توليدي فعال است.

فاطمي امين  اضافه کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت مشکلات و مسائل زيادي هم چون عدم ثبات قوانين و مقررات، تورم بالا و وابستگي قيمت‌ها به نرخ ارز وجود دارد  که ثبات نرخ ارز موجب کنترل گراني و تورم خواهد شد.

استان کردستان امروز جمعه ميزبان سفر استاني آيت الله سيد ابراهيم رييسي، رييس جمهور و هيات همراه است.

ديدار عمومي با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانيون استان، ديدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفري ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شوراي اداري و نشست خبري با اصحاب رسانه از برنامه هاي سفر يک روزه رييس جمهور به کردستان است.

وزير آموزش و پرورش، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، وزير صنعت، معدن و تجارت، وزير کشور، وزير راه و شهرسازي، وزير جهاد کشاورزي، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، رييس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرايي و سرپرست نهاد رياست جمهوري، رييس دفتر رييس جمهور، مشاور رييس جمهور در امور مناطق آزاد تجاري و صنعتي و ويژه اقتصادي، معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور، معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده  و مشاور رييس جمهور در امور اقوام و اقليت هاي ديني و مذهبي، آيت الله رييسي را در اين سفر همراهي مي کنند.

اخبار مربوط به بيست و هفتمين سفر رييس جمهور و اعضاي هيات دولت به استان کردستان را مي توان در پرونده خبري به آدرس اين پيوند پيگيري کرد: سفر رييس جمهور به استان کردستان؛ ديار فرهنگ و هنر

استان کردستان با بيش از يک ميليون و ۶۰۳ هزار نفر جمعيت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و يک هزار و ۶۷۷ روستاي داراي سکنه دارد.