همايش معرفي فرصت‌هاي اقتصادي ايران به اوراسيا برگزار مي‌شود

تاریخ انتشار : 1401/06/01

يک مقام مسئول از برگزاري همايش و نمايشگاه معرفي فرصت هاي اقتصادي ايران به اعضاي سازمان هاي اقتصادي اوراسيا و پيمان شانگهاي در پاييز امسال خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاري مهر، محمدحسين فضلي اظهار داشت: با عضويت ايران در سازمان همکاري‌هاي شانگهاي، فرصت مناسبي براي به اشتراک گذاشتن فعاليت‌هاي توليدي، تجاري و اقتصادي بين کشورهاي عضو اين سازمان و همچنين پيمان اقتصادي اوراسيا و سازمان همکاري کشورهاي اسلامي و ديگر کشورها با هدف بي‌اثرسازي تحريم‌ها و رونق اقتصادي به وجود آمده است؛ لذا قرار است پاييز امسال نمايشگاه و کنفرانسي در ايران با مشارکت اعضاي پيمان‌هاي يادشده برگزار شود.

قرار است در اين کنفرانس و نمايشگاه حوزه‌هاي مختلف اقتصادي از جمله دارو و تجهيزات پزشکي و خدمات بهداشتي، فناوري نوين و دانش بنيان‌ها، نفت و گاز و پتروشيمي، حمل و نقل و ترانزيت، بانک و بيمه و سرمايه گذاري، کشاورزي و شيلات، خودروسازي، صنايع مرتبط با حوزه انرژي، گردشگري و صنايع فولادي معرفي شود. مخاطبان اصلي اين رويداد، مديران واحدها ي صنعتي، توليدکنندگان و صاحبان صنايع، تامين‌کنندگان مواد اوليه، سرمايه گذاران و ديگر فعالان اقتصادي ملي و بين‌المللي خواهند بود.

فضلي افزود: با توجه به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال «توليد، دانش بنيان و اشتغال آفرين»، شرکت‌هاي دانش بنيان نيز جزو شرکت‌کنندگان اين رويداد خواهند بود، لذا تاکنون تعدادي از دانشگاه‌هاي معتبر و پژوهشگاه‌ها و شرکت‌هاي دانش بنيان اعلام آمادگي کرده‌اند که در اين رويداد فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي خود را ارائه کنند.

وي نهادهاي همکار در کنفرانس معرفي فرصت‌هاي اقتصادي و سرمايه گذاري ايران به اعضاي سازمان‌هاي اقتصادي شانگهاي و اوراسيا را سازمان توسعه تجارت، وزارت صمت، معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، ستاد اجرايي فرمان امام، بنياد برکت و شرکت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي ايران عنوان کرد.