جذب ۵ ميليارد و ۱۶۰ ميليون دلار سرمايه‌گذاري خارجي در دولت سيزدهم نشانه ثبات اقتصادي کشور است

تاریخ انتشار : 1401/06/07

تهران - ايرنا - رييس جمهور با قدرداني از تلاش‌هاي تيم اقتصادي دولت در جذب سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي در يک سال گذشته، جذب ۵ ميليارد و ۱۶۰ ميليون دلاري سرمايه‌گذاري خارجي در ۱۰ ماه فعاليت دولت سيزدهم را نشانه ثبات اقتصادي در کشور دانست.

به گزارش ايرنا، آيت‌الله سيدابراهيم رئيسي در جلسه روز يکشنبه هيأت دولت با يادآوري اهميت آيين راهپيماي ميليوني اربعين حسيني، از همه دستگاه‌هاي دولتي داراي مسئوليت در اين حوزه خواست، وظايف خود را در راستاي تسهيل حضور همه علاقه مندان و متقاضيان، با دقت و جديت ايفا کنند.

رئيس جمهور همچنين به استانداران ماموريت داد که روند خدمات‌رساني به زائران در مرزها و پايانه‌ها را به طور مرتب شخصا نظارت کنند و در عين حال از ظرفيت تشکل‌هاي مردمي و گروه‌هاي جهادي نيز به صورت کامل بهره ببرند.

آيت‌الله رئيسي به زائران اربعين حسيني نيز توصيه کرد که علاوه بر برنامه‌ريزي براي زمان‌بندي سفر به عتبات عاليات، از ظرفيت همه گذرگاه‌هاي مرزي کشور استفاده کنند تا براي خروج و ورود به کشور دچار ازدحام و مشکل نشوند.

رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با قدرداني از تلاش‌هاي تيم اقتصادي دولت در جذب سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي در يک سال گذشته، جذب ۵ ميليارد و ۱۶۰ ميليون دلاري سرمايه‌گذاري خارجي در ۱۰ ماه ابتدايي فعاليت دولت سيزدهم را نشانه ثبات اقتصادي در کشور دانست.

گلايه رئيس‌جمهور از اقدامات برخي بانک‌ها در تعطيلي واحدهاي اقتصادي به دليل بدهي 
آيت‌الله رئيسي بر لزوم تقويت بخش توليد تأکيد کرد و با ابراز گلايه نسبت به اقدامات برخي بانک‌ها در تعطيلي واحدهاي اقتصادي به دليل بدهي به بانک‌ها گفت: توقف توليد به هر شکلي، به ضرر کشور است و هيچ بانکي مجاز نيست به بهانه طلب خود واحدهاي توليدي را تعطيل کند.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه تعطيلي واحدهاي توليدي نتيجه‌اي جز بيکاري و رکود و خسارت به دنبال ندارد، معاون اجرايي رئيس جمهور، وزير اقتصاد و رئيس کل بانک مرکزي را مأمور پيگيري حل مشکلات فيمابين واحدهاي توليدي و بانک‌ها کرد.

آيت‌الله رئيسي رونق توليد را اولويت دولت سيزدهم دانست و با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي معاون اول رئيس جمهور و ديگر بخش‌هاي مربوطه براي احياي صدها واحد توليدي تعطيل و نيمه فعال در ۱۰ ماه اخير تصريح کرد: دولت تلاش مي‌کند با احياي واحدهاي اقتصادي با کمترين هزينه، رونق و جهش توليد در کشور تحقق يابد.

رئيس جمهور در اين زمينه از تلاش‌هاي مسئولان اقتصادي دولت براي کاهش تورم نقطه به نقطه قدرداني کرد و با تأکيد بر لزوم تبيين اين اقدام براي نخبگان و مردم اظهار داشت: مردم بايد در جريان قرار بگيرند علي‌رغم اصلاح نظام توزيع يارانه‌ها، تورم توسط دولت کنترل شده است.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •