عملکرد يکساله بانک مرکزي دولت سيزدهم

تاریخ انتشار : 1401/06/09

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: با وجود پرداخت اصل و سود اوراق فروخته شده در دولت قبل توسط دولت سيزدهم، ما امروز شاهد ثبات نسبي قيمت‌ها و کنترل تورم در بازار در يک سالگي دولت سيزدهم هستيم.

زهره سادات لاجوردي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار ايبِنا، با اشاره به کارنامه عملکرد دولت سيزدهم در يک سال گذشته گفت: دولت سيزدهم در شرايطي امور اجرايي کشور را به دست گرفت که کشور از يک‌سو درگير بيماري کرونا بود و از سوي ديگر ما شاهد تورم شديد در بازار بوديم.

 

وي افزود: در بحث بيماري کرونا با جديت و مجاهدت دولت سيزدهم و واکسيناسيون گسترده مشاهده مهار و کنترل اين بيماري در کشور و بازگشت آرامش به جامعه بوديم.

 

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در حوزه اقتصادي و قيمت کالا‌ها در بازار، امروز و پس از گذشت يک سال از عمر دولت به ثبات نسبي قيمت کالا‌ها در بازار رسيده‌ايم و ديگر با جهش قيمت‌ها مواجه نيستيم.

 

لاجوردي خاطرنشان کرد: ثبات نسبي قيمت‌ها به معناي ارزان شدن آن‌ها نيست بلکه جلوي جهش قيمت کالا‌ها در بازار گرفته شده که اين مسئله نتيجه مجاهدت و پيگيري دولت سيزدهم است.


وي افزود: در حوزه روابط خارجي دولت آقاي رئيسي گسترش روابط با کشور‌هاي مختلف و از جمله کشور‌هاي منطقه را در دستور کار خود قرار داده که اين گسترش روابط باعث افزايش روابط تجاري و بازرگاني ما در يک سال گذشته نيز شده است.


نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: عضويت در شانگ‌هاي و بريکس از ديگر کار‌هاي مهم دولت آقاي رئيسي است چه اهميت زيادي به ويژه از نظر اقتصادي براي کشور ما دارد و دستاورد‌هاي بزرگي را در ادامه راه برايمان به همراه خواهد داشت.


لاجوردي خاطرنشان کرد: سفر‌هاي استاني که ديگر از کار‌هاي مهم دولت سيزدهم بود که رئيس دولت و اعضاي کابينه در يک سال گذشته به تمام استان‌هاي کشور سفر کردند و مصوبات خوبي را براي رفع مشکلات مردم نيز داشتند که اميدواريم اين مصوبات هرچه سريع‌تر اجرايي شوند تا مردم ثمرات آن را مشاهده کنند.