تاسيس نهاد جديد شوراي راهبري بهبود کسب و کار با حضور سه اتاق بازرگاني، اصناف و تعاون

تاریخ انتشار : 1401/06/22

رئيس اتاق بازرگاني ايران از تاسيس نهاد جديد شوراي راهبري بهبود کسب و کار با حضور سه اتاق خبر داد و تاکيد کرد: اگر اين نهاد وابستگي خود را در شوراي گفت وگو تثبيت کند، به نظر من مي تواند تحول اساسي را در بخش خصوصي ايجاد کند و اثربخشي قابل توجهي در کشور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايلنا، غلامحسين شافعي در نشست شوراي گفت وگوي دولت و بخش خصوصي گفت: اتاق بازرگاني، اتاق تعاون و اتاق اصناف، سه تشکل رسمي کشور هستند که مجموعه اقتصاد خصوصي و تعاوني هاي را در برمي‌گيرد.

وي با بيان اينکه از هشت سال پيش تصميم به تشکيل دبيرخانه مشترک بين اتاق ها کرديم، اظهار داشت: در اقتصاد خرد و کلان، اين سه اتاق با هماهنگي نظرات خود را ارائه مي کند و از سرگرداني در نظرات مختلف نجات دادند. به عبارت ديگر، اين دبيرخانه در جهت هماهنگي بين اتاق ها شکل گرفت و توانست به نتايج مطلوبي دست بيابد.

رئيس اتاق بازرگاني ايران از تاسيس نهاد جديد شوراي راهبري بهبود کسب و کار با حضور سه اتاق خبر داد و تصريح کرد: اگر اين نهاد وابستگي خود را در شوراي گفت وگو تثبيت کند، به نظر من مي تواند تحول اساسي را در بخش خصوصي ايجاد کند و اثربخشي قابل توجهي در کشور داشته باشد.

شافعي ادامه داد: در بخش توزيع و خدمات هماهنگي خوبي اجرا مي شود که بي اثر در حل مشکلات اقتصادي نيست. 

به گفته رئيس اتاق ايران، قوه قضائيه تا چند سال پيش در حل مسائل اقتصادي قرابتي با ما نداشتند اما امروز در صف اول حل مشکلات اقتصادي قرار گرفتند.