بانک مرکزي به پنجره واحد خدمات دولت الکترونيک متصل مي‌شود

تاریخ انتشار : 1401/06/28

تهران- ايرنا- معاون فناوري‌هاي نوين بانک مرکزي گفت: چهار خدمت پرکاربرد بانک مرکزي پس از بازبيني و طي مراحل نهايي، طي چند روز آينده از طريق پنجره واحد خدمات دولت الکترونيک ارايه مي‌شود.

به گزارش ايرنا از بانک مرکزي، «مهران محرميان» با بيان اينکه ظرف چند روز آينده برخي خدمات پرکاربرد اين بانک به پنجره واحد خدمات دولت الکترونيک منتقل مي‌شود، اظهار کرد: با همکاري نزديک ميان وزارت ارتباطات با اداره مهندسي نرم‌افزار بانک مرکزي توانستيم چهار خدمت پرکاربرد بانک مرکزي را به پنجره واحد خدمات دولت الکترونيک منتقل کنيم که مراحل نهايي و بازبيني خود را مي‌گذراند و ظرف چند روز آينده و پس از بازبيني‌هاي نهايي عملياتي خواهد شد و بانک مرکزي نيز به پنجره واحد خدمات دولت الکترونيک متصل مي‌شود.

وي توضيح داد: نخستين خدمت شامل استعلام تمام حساب‌هاي يک فرد در تمام بانک‌هاي کشور است، دومين خدمت نيز استعلام چک‌هاي برگشتي است که رفع سوءاثر نشده است.

معاون فناوري‌هاي بانک مرکزي اظهار داشت: سومين خدمت شامل نمايش حساب‌هاي مسدود شده فردي است که در شبکه بانکي چک برگشتي دارد؛ بنابراين در صورتي که حساب‌هاي فردي بابت چک برگشتي مسدود شده باشد، اين موارد نيز براي وي نمايش داده مي‌شود و مي‌تواند حساب‌هاي مسدودي را مشاهده کند. 

محرميان بيان کرد: خدمت پرکاربرد چهارم را نيز شامل ليست تسهيلاتي است که يک فرد از شبکه بانکي دريافت کرده است.