بانک مرکزي اطلاعات تسهيلات کلان شبکه بانکي را به روزرساني کرد

تاریخ انتشار : 1401/07/23

تهران- ايرنا- بانک مرکزي فهرست اطلاعات تسهيلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط بانک‌هايي که در پايان سه ماه اول سال جاري مورد بررسي نهايي قرار گرفته‌اند به همراه اطلاعات تسهيلات کلان غيرجاري به تفکيک هر بانک به روزرساني و منتشر کرد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي بانک مرکزي، فهرست اطلاعات تسهيلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط بانک‌هايي که در پايان سه ماه اول سال جاري مورد بررسي نهايي قرار گرفته‌اند به همراه اطلاعات تسهيلات کلان غيرجاري به تفکيک هر بانک به روزرساني و منتشر شد.

پيش از اين ريز تسهيلات و تعهدات کلان ۱۸ بانک و اشخاص مرتبط ۱۹ بانک در بازه زماني سه ماه اول سال جاري اعلام شده بود که با احتساب اطلاعات جديد، فهرست تسهيلات و تعهدات کلان ۲۲ و اشخاص مرتبط ۲۵ بانک منتشر شد.

گفتني است، تعيين مصاديق انتشار اطلاعات تسهيلات و تعهدات کلان، تسهيلات کلان غيرجاري و اشخاص مرتبط با توجه به مصوبه جلسه مورخ ۱۴۰۱.۰۳.۳۱ شوراي پول و اعتبار در اين خصوص مبني بر اينکه؛ مجموع خالص تسهيلات و تعهدات مربوط به هر ذينفع واحد و يا اشخاص مرتبط که ميزان آن حداقل معادل يک هزار ميليارد ريال است و به عنوان مصاديق مشمول حکم مقرر در جز نخست از بند «د» ذيل تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور محسوب مي‌شود.

شايان ذکر است اطلاعات تسهيلات و تعهدات کلان مرتبط ساير بانک‌ها و موسسات اعتباري پس از دريافت و بررسي نهايي ارسال خواهد شد.