جهش ۳ برابري سود خالص بانک ملت

تاریخ انتشار : 1401/08/08

سود خالص بانک ملت با جهش حدود سه برابري از مبلغ ۳۰.۹۰۵ ميليارد ريال در پايان شهريورماه سال گذشته به رقمي بالغ بر ۱۱۵.۶۹۲ ميليارد ريال در پايان نيمه اول سال جاري رسيد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط عمومي بانک ملت، اين بانک که با نماد وبملت و سرمايه ۲۶۲.۰۴۳ ميليارد ريالي از پربيننده‌ترين نمادهاي حاضر در بازار سرمايه کشور محسوب مي‌شود موفق شده است که سود خالص خود را در پايان تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷۴ درصد افزايش دهد.

بر اساس اطلاعات و صورت‌هاي مالي مياندوره‌اي ۶ ماهه منتهي منتهي به پايان شهريورماه ۱۴۰۱ بانک ملت، سود عملياتي هر سهم اين بانک هم نسبت به پايان دو فصل نخست سال قبل، ۲۹۰ درصد رشد کرده و از ۱۲۴ ريال به ۴۸۳ ريال به ازاي هر سهم رسيده است.

در عين حال، سود پايه هر سهم وبملت در دوره شش ماهه منتهي به پايان شهريورماه سال گذشته تا پايان ماه ششم امسال، ۲۷۴ درصد بيشتر شده و از ۱۱۸ ريال به ۴۴۲ ريال به ازاي هر سهم افزايش يافته است.

بر اساس اطلاعات درج شده روي سامانه کدال سازمان بورس، بانک ملت توانسته است با رشد ۴۷ درصدي، سود انباشته خود در دوره شش‌ماهه منتهي به پايان شهريورماه امسال را از حدود ۲۱۹.۴۷۹ ميليارد ريال به بيش از ۳۲۲.۲۱۱ ميليارد ريال برساند.

اين گزارش حاکي از آن است، درآمد تسهيلات اعطايي، سپرده گذاري و اوراق بدهي بانک ملت در پايان شهريورماه سال گذشته نزديک به ۲۸۸.۶۱۹ ميليارد ريال بوده که با ۷۰ درصد رشد، رقمي بيش از ۴۸۹.۷۵۳ ميليارد ريال را در پايان تابستان امسال، تثبيت کرده است.

خالص درآمد کارمزد اين بانک خصوصي نيز ۱۱۶ درصد بيشتر شده و در حالي که رقم آن در پايان ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷.۰۲۶ ميليارد ريال بوده، در پايان نيمه اول سال جاري مبلغي بالغ بر ۳۶.۸۳۶ ميليارد ريال گزارش شده است.

رشد ۲۱ درصدي جمع دارايي‌هاي بانک ملت از ديگر موارد اعلام شده در گزارش ۶ ماهه منتهي به پايان شهريورماه امسال است به گونه‌اي که مبلغ آن از حدود ۱۰.۰۳۳.۱۹۱ ميليارد ريال به بيش از ۱۲.۱۰۵.۰۱۶ ميليارد ريال افزايش يافته است.