وزير اقتصاد: بانک مرکزي از بانکداري ديجيتال حمايت کند

تاریخ انتشار : 1401/08/17

تهران- ايرنا- وزير امور اقتصادي و دارايي از بانک مرکزي خواست با وضع اهداف کمي و مشوق‌ها از بانک‌هايي که از الگوي سنتي به سمت حوزه نوآوري مي‌روند، حمايت کند.

به گزارش ايرنا، سيد احسان خاندوزي در مراسم رونمايي از بانک پلاس بانک ملت اظهار کرد: هزينه مبادله در کشور بالاست و فعالان اقتصادي خرد و کلان با اين موضوع مواجه هستند و هرچه اصطکاک سيستمي کاهش يابد، بخش مهمي از مشکلات توليد هم کم مي‌شود.

وي افزود: شبکه بانکي مي‌تواند با کاهش زنجيره مبادله به مشتريان کمک کند تا با هزينه کم و در کوتاه‌ترين زمان به هدف برسند .

وزير اقتصاد با تاکيد بر اينکه بايد فناوري بانکداري با اکوسيستم ديجيتال همراه شود، ادامه داد: سامانه ستاره که در شبکه وثيقه‌گذاري بين بانک و بازار سرمايه راه‌اندازي شد و اين سامانه گام مهمي در جهت ديجيتال‌سازي ابزارها به شمار مي‌رود.

خاندوزي تصريح کرد: بانک‌هاي تجاري از محل کاهش هزينه‌هاي مبادلاتي و کاهش هزينه غير بهره‌اي در شبکه بانکي بايد به دنبال افزايش سود و اصلاح ترازنامه خود باشند. همچنين هزينه تمام شده پول براي شبکه بانکي بايد کاهش پيدا کند و هزينه‌هاي غير بهره‌اي بانک‌ها به سمت کاهش هدايت شود.