خاندوزي: ۲۵۳ مانع صدور مجوز کسب و کار رفع مي‌شود

تاریخ انتشار : 1401/09/08

تهران - ايرنا - وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: کمتر از يک ماه آينده ۱۸۳ شرط زائد و مانع صدور مجوز کسب و کار توسط هيات وزيران و ۷۰ شرط که مصوبه مجلس شوراي اسلامي بود ابطال و رفع مي‌شود.

به گزارش ايرنا، سيد احسان خاندوزي روز دوشنبه در هفتادمين جلسه هيات مقررات زدايي و بهبود محيط کسب و کار اظهار داشت: در جلسه مقررات زدايي ۱۵۰۰ مجوز از مجموع ۴۶۰۰ مجوز کشور به عنوان مجوزهاي تاييد محور تعيين شد و ۳۱۰۰ مجوز ديگر به عنوان مجوزهاي اعلاني مشخص شد که فقط با ثبت در درگاه ملي مجوزها صادر مي‌شود و ديگر نياز به فرآيندهاي اداري و کاغذي نخواهد بود.

وي افزود: براساس مصوبه امروز(دوشنبه) هيات مقررات زدايي که تحولي بزرگ در صدور مجوزهاي کسب و کار است و براين اساس دو سوم مجوزهاي کشور اعلاني شدند و با تاييد هيات وزيران اين مصوبه اجرايي مي‌شود.

وزير اقتصاد بيان کرد: ۶۷ مجوز کسب و کار با وجود گذشت مهلت قانوني تعيين شده همچنان از سوي شهرداري‌ها، وزارت راه، وزارت کشور، وزارت ورزش، سازمان برنامه و بودجه همچنان بدون تعيين شرايط و جزييات صدور مجوز کسب و کار باقي ماندند.

وي ادامه داد: برخي دستگاه‌ها نيز همچنان صدور مجوز کسب و کار خود را خارج از درگاه ملي کسب و کارها انجام مي‌دهند که عبارتند از وزارت بهداشت، معاونت علمي رياست جمهوري، وزارت فرهنگ و ديگر سازمان‌ها هستند که از قانون سرپيچي مي‌کنند.