دلار چقدر ارزان مي‌شود؟

تاریخ انتشار : 1401/12/08

در پي تصويب بسته پيشنهادي بانک مرکزي براي دريافت اختيارات لازم براي مهار قيمت ارز و حفظ ارزش پول ملي، به نظر مي‌رسد روند کاهشي قيمت دلار در روزهاي آتي ادامه داشته باشد.

به گزارش ايسنا، شب گذشته شوراي عالي هماهنگي اقتصادي با حضور سران قوا و ديگر اعضاء و به رياست رئيس جمهوري تشکيل جلسه داد و بسته پيشنهادي بانک مرکزي براي دريافت اختيارات لازم با هدف مهار قيمت ارز و حفظ ارزش پول ملي تصويب شد.

البته تا لحظه انتشار اين گزارش، جزيياتي از اين اختيارات اعلام نشده و ساعاتي پيش نيز سيد احسان خاندوزي - وزير امور اقتصاد و دارايي - در حاشيه يک برنامه خبري، به ايسنا اعلام کرد که درباره بسته پيشنهادي بانک مرکزي که شب گذشته در شوراي عالي هماهنگي سران قوا تصويب شد، بانک مرکزي بايد توضيحات لازم در خصوص جزئيات اين بسته را اعلام کند.

به گفته خاندوزي، بانک مرکزي به مجموعه‌اي از اختيارات جديد براي مداخله ارزي موثر نياز داشت که شب گذشته در شوراي عالي هماهنگي سران قوا مطرح و با اختيارات ويژه موافقت شد.

وي اضافه کرد: يکي از اين اختيارات ويژه که رئيس کل بانک مرکزي خواهان آن بود و مورد موافقت قرار گرفت، اين است که همه صنايع کشور حتي بخش‌هاي دولتي و زيرمجموعه‌هاي وزارت نفت، صمت و همه صادرکنندگان کشور به قواعد بانک مرکزي در اين زمينه تمکين و همراهي کنند.

پيگيري هاي ايسنا از بانک مرکزي از اين قرار است که اين جزييات به زودي اعلام و اجرا مي شود؛ لذا بايد در ادامه ديد که بانک مرکزي باتوجه به اختيارات ويژه‌اي که از سران قوا براي مهار قيمت ارز گرفته، در بازار ارز چه اقداماتي خواهد کرد و اين اختيارات ويژه در روزها و هفته‌هاي آتي چقدر ترمز قيمت در بازار ارز را مي کشد و دست سودجويان ‌را کوتاه مي کند.