افزايش ۱۰۴ هزار ميلياردي سرمايه بانک‌هاي دولتي

تاریخ انتشار : 1401/12/15

معاون امور بانکي وزير اقتصاد گفت: در چند ماه گذشته ۱۰۴ هزار ميليارد تومان افزايش سرمايه در شبکه بانکي زيرمجموعه وزارت اقتصاد اتفاق افتاده است.

به گزارش ايسنا، عباس حسيني در نخستين همايش ملي قرض الحسنه اظهار کرد: در راستاي سياست اصلاح ساختار مالي بانک‌ها بيش از ۱۰۴ هزار ميليارد تومان افزايش سرمايه در شبکه بانکي زيرمجموعه وزارت اقتصاد اتفاق افتاده است و تا پايان سال ادامه پيدا خواهد کرد.

وي افزود: دو بانک ديگر نيز اگر تا پايان امسال مجامع خود را برگزار کنند، افزايش سرمايه پيدا خواهند کرد و به يک عدد رويايي در اين حوزه مي‌رسيد.

حسيني ادامه داد: در زمينه اصلاح ساختار مالي بانک‌ها شوراي پول و اعتبار اين امکان را فراهم کرد که بتوانيم از محل فروش دارايي‌هايمان افزايش سرمايه بانک‌ها را داشته باشيم.

معاون وزير اقتصاد درباره آخرين وضعيت تسهيلات خرد بانکي نيز گفت: براي نخستين بار به اين آمار دست پيدا کرديم که ۱۶ درصد تسهيلات بانکي به تسهيلات خرد اختصاص پيدا کرده است که آمار قابل توجهي به شمار مي‌رود.

وي درباره عملکرد دو بانک قرض‌الحسنه در کشور نيز گفت: در بررسي عملکرد بانک‌ها به اين نتيجه رسيديم که ظرفيت بزرگي در بانک‌هاي قرض‌الحسنه وجود دارد. بنابراين حمايت همه جانبه بانک‌هاي قرض‌الحسنه را در دستور کار قرار داديم و در اين راستا در صدديم تا ۱۰ هزار ميليارد تومان سرمايه بانک‌هاي قرض‌الحسنه را افزايش دهيم که تا امروز ۵۰۰۰ ميليارد تومان آن محقق شده و در تابستان سال آينده به ۱۰ هزار ميليارد تومان خواهيم رسيد.