خاندوزي: کميته مشترک سرمايه‌گذاري بين ايران و عمان تشکيل مي‌شود

تاریخ انتشار : 1402/03/08

تهران - ايرنا - وزير امور اقتصادي و دارايي از امضاي يک توافقنامه جهت تشکيل کميته مشترک سرمايه‌گذاري بين ايران و عمان خبر داد.

به گزارش ايرنا، سيد احسان خاندوزي يکشنبه شب در گفت‌ وگوي خبري اظهار داشت: در سفر امروز هيئت عماني به ايران، يک توافقنامه جهت تشکيل کميته مشترک سرمايه گذاري بين ايران و عمان به امضا رسيد که بر اساس آن دو کشور طرف هايي را معرفي کردند تا پروژه هاي سرمايه گذاري، چه در عمان و چه در ايران به تاييد اين کميته مشترک برسد و به سرعت وارد مرحله اجرا شود.

وي ادامه داد: پيش از سفر سلطان عمان به تهران نيز توافقاتي که با همتاي عماني انجام داده بوديم عبارت از اين است که بتوانيم از دوره تجارت به دوره سرمايه‌گذاري‌هاي دو کشور البته همراه با تکامل تجاري حرکت کنيم.

خاندوزي افزود: همچنين يک توافقنامه حمايت از سرمايه گذاري مورد توافق طرفين قرار گرفته که بعد از طي مراحل در مجلس عمان، به امضاي دوطرف خواهد رسيد.

وي در پاسخ به سوالي درباره چشم‌انداز روابط اقتصادي دو کشور در آينده گفت: با توجه به اينکه بعد از سفر سال گذشته آيت الله رئيسي به مسقط حجم تبادلات تجاري بين ايران و عمان افزايش چشمگيري يافت، شواهد حکايت از اين دارد که در ماه هاي آينده و سال آتي نيز شاهد افزايش مجدد روابط تجاري بين دو کشور خواهيم بود.

خاندوزي ادامه داد: همانطور که گفتم توافق ما با همتايان عماني اين است که علاوه بر تکميل رابطه تجاري، وارد دوره سرمايه‌ گذاري‌هاي مشترک بين دو کشور شويم که بسيار پيوند اقتصادي ماندگارتري را در بلند مدت ايجاد مي کند.

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: به ويژه با توجه به ظرفيت سرمايه انساني و تکنولوژي و فناوري هاي بالايي که شرکت‌هاي دانش‌بنيان ايراني دارند و از آن طرف هم تقاضاي توليد آن محصولات چه در حوزه نفت و گاز و چه در حوزه ساير محصولات دانش بنيان وجود دارد منافعي خوبي براي توليدکنندگان در بر خواهد داشت. اميدواريم که اين دوره سرمايه گذاري مشترک بتواند فصل نويني از روابط اقتصادي را بين دو کشور شکل دهد.

خاندوزي افزود: اين محصولات به صورت مشترک بين ايران و عمان توليد مي‌شود.

به گزارش ايرنا، «هيثم بن طارق آل سعيد» سلطان عمان در صدر هياتي بلندپايه روز يکشنبه هفتم خرداد ماه به دعوت رسمي آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي وارد تهران شد.