روابط بانکی و کارگزاری ایران و عمان توسعه می یابد

تاریخ انتشار : 1397/02/11

مشروح خبر


به گزارش ایرنا، این توافق در جریان دیدار روز دوشنبه حجت الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی سفیر ایران در مسقط و عبدالرزاق بن علی بن عیسی مدیرعامل بانک مسقط به دست آمد.
در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم ادامه روابط دو جانبه، تصمیمات مهمی برای تسهیل بیشتر روابط بانکی میان دو کشور اخذ شد.
سلطنت عمان در سال های گذشته همواره رویکرد مستقلی در عرصه سیاست خارجی و تحولات منطقه داشته است و در جریان مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 نقش مهمی ایفا کرد.
بانک مسقط که یکی از بزرگ ترین بانک های عمان محسوب می شود بعد از توافق هسته ای و لغو تحریم ها، اولین بانکی بود که اسفندماه 1394 در ایران شعبه دایر کرد.
ایران و عمان از دیرباز از روابط اقتصادی مناسبی برخوردارند و طی سال های اخیر همکاری های تجاری دو کشور به دلیل همکاریهای بانکی رشد سریعی داشته است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان پیشتر اعلام کرد: در حالی که بازرگانان ما در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نمی توانند به راحتی فعالیت اقتصادی کنند، در عمان برای ایرانیان تمهیداتی در نظر گرفته شده که مهم‌ترین آن افتتاح حساب و نقل و انتقال پول از بانک‌های عمانی است. ضمن آنکه دو بانک ملی و صادرات که در مسقط شعبه دارند، اجازه صدور ضمانت نامه برای شرکت‌های ایرانی دارند و شرکت های عمانی نیز این ضمانت نامه‌ها را قبول دارند.