سریال جریمه های بانک ولزفارگو آمریکا به 480 میلیون دلار رسید

تاریخ انتشار : 1397/02/17

مشروح خبر

به گزارش ایبِنا به نقل از آسوشیتدپرس، ولز فارگو، چهارمین بانک بزرگ آمریکا اعلام کرد که با پرداخت ۴۸۰ میلیون دلار به منظور حل و فصل دادن پرونده دادخواهی علیه خود که از سوی سهام داران این بانک که مدعی هستند ولزفارگو در ارتباط با انجام فعالیت های تجاری خود به آنها گزارش اشتباه داده، موافقت کرد.

ولز فارگو اعلام کرد که این موافقت باید از سوی دادگاه قبل از نهایی شدن آن مورد تایید قرار گیرد. البته این بانک بزرگ آمریکایی ادعاهای موجود در پرونده را که توسط دادگاه فدرال در کالیفرنیای شمالی تنظیم شده را انکار می کند. مقامات ولز فارگو اعلام کردند که در حال تنظیم شکایت برای جلوگیری از هزینه و اختلال بیشتر در روند پرونده هستند.

این حل و فصل به عنوان تازه ترین ضربه مالی به ولز فارگو در ارتباط با پرونده سوء استفاده در فعالیت های تجاری خود است. بر همین اساس در سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی ولز فارگو نسبت به سوء استفاده در فعالیت های اقتصادی خود که منجر به از دست رفتن میلیون ها دلار از مشتریان ساده لوح این بانک شد، اعتراف کرد و در مقابل هم رگولاتورهای آمریکایی چندین بار ولز فارگو را جریمه و محدودیت های بی سابقه ای را علیه فعالیت های این بانک وضع کردند که از جمله آن اجبار ولزفارگو به جایگزین کردن نفرات جدید در هیئت مدیره خود بود.

همچنین در ماه گذشته میلادی ولز فارگو با پرداخت یک میلیارد دلار جریمه به رگولاتورهای فدرال برای حل وفصل اتهامات مرتبط با سوء استفاده در ارائه وام، موافقت کرده بود. این بانک آمریکایی در سال ۲۰۱۶ میلادی بعداز افشاء رسوایی باز شدن میلیون ها حساب به نام مشتریان این بانک و بدون اجازه از آنها با پرداخت ۱۸۷ میلیون دلار جریمه به دولت، رگولاتورهای محلی و فدرال موافقت کرده بود؛ ضمن اینکه پرونده رسوایی حساب های جعلی این بانک هم پرونده ۱۴۲ میلیون دلاری علیه ولز فارگو به راه انداخت.

بر پایه این گزارش، ولز فارگو حتی با پرداخت آخرین جریمه خود برای حل و فصل این پرونده مبرا نخواهد شود و همچنان تحقیقات از بخش مدیریت ثروت این بانک در دست انجام و وزارت دادگستری آمریکا در حال بازجویی از بخش تجارت ارز ولز فارگو است.