بانک کشاورزي محدوديتي در پرداخت تسهيلات مکانيزاسيون ندارد

تاریخ انتشار : 1397/04/09

قزوين-ايرنا-مديرعامل بانک کشاورزي گفت: اين بانک براي پرداخت تسهيلات در بخش مکانيزاسيون که منجر به ارتقاي بهره وري در توليد مي شود، از محدوديت خاصي برخوردار نيست.

به گزارش ايرنا، روح الله خدارحمي روز پنجشنبه در ديدار با عبدالمحمد زاهدي استاندار قزوين افزود: توسعه مکانيزاسيون و استفاده از ماشين آلات جديد بدون شک منجر به ارتقاي بهره وري و افزايش توليد در بخش کشاورزي مي شود. 
مديرعامل بانک کشاورزي همچنين گفت: در بخش بذر مورد نياز کشاورزان نيز محدوديتي در پرداخت تسهيلات نداريم. 
خدارحمي با اشاره به خسارات قابل توجه سرمازدگي به چندين استان کشور در فروردين ماه امسال، اظهار اميدواري کرد با گسترش فرهنگ بيمه در بين کشاورزان بتوان ريسک فعاليت در اين بخش که به تامين امنيت غذايي کشور مرتبط است را کاهش داد. 
وي در ادامه با بيان اينکه يکي از طرح هاي بزرگ دولت اختصاص 1.5 ميليارد دلار از محل صندوق توسعه ملي براي ارايه تسهيلات اشتغالزايي روستايي است،افزود: اختصاص اين منابع براي اجراي طرح هاي توليدي بدون شک به رونق اقتصادي در اين مناطق کمک خواهد کرد. 
وي اظهار داشت: پرداخت اين تسهيلات از سوي بانک ها بايد به طرح هايي اختصاص يابد که ضمن تاييد دستگاه هاي مربوطه، اشتغالزايي قابل توجهي نيز به همراه داشته باشند. 
خدارحمي با بيان اينکه به پرداخت تسهيلات اشتغالزايي روستايي سرعت خواهيم بخشيد،افزود: در همين راستا تلاش مي کنيم تا پرونده هاي موجود متقاضيان در استان قزوين که مشکل خاصي ندارند تا پايان ماه جاري به مرحله پرداخت برسند. 
وي با بيان اينکه معمولا 60 درصد پرونده هاي ارسالي به بانک براي دريافت تسهيلات روستايي جذب مي شوند،افزود: اگر پرونده اي قابل پرداخت نبود به سراغ متقاضيان ديگر مي رويم تا سهم خود از منابع ابلاغي براي تسهيلات اشتغالزايي روستايي را بپردازيم. 
خدارحمي اظهار داشت: بانک کشاورزي با همه ظرفيت خود به کمک دولت آمده تا به رونق اقتصادي کشور و اشتغالزايي جوانان کمک کند. 
وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود با بيان اينکه يکي از اولويت هاي بانک کشاورزي ارايه تسهيلات به بخش گلخانه اي است،اظهار داشت: تخصيص و پرداخت وام به اين طرح ها اگر متقاضيان از آورده مناسبي برخوردار بوده و مشکل خاصي نداشته باشند به راحتي و با سرعت انجام مي شود.