1678 طرح اشتغال فراگير به بانک ملي معرفي شد

تاریخ انتشار : 1397/04/12

کاشان- ايرنا- مدير امور اعتباري بانک ملي ايران گفت: يکهزار و 678 طرح اشتغال فراگير از ابتداي سالجاري تاکنون براي دريافت تسهيلات به اين بانک معرفي شده است.

به گزارش ايرنا، علي موسوي زاده روز دوشنبه در حاشيه برگزاري نشست بررسي مشکلات مالي و اعتباري صنايع شهرستان کاشان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مجموع ميزان تسهيلات براي طرح هاي معرفي شده 13 هزار و 800 ميليارد ريال است. 
وي افزود: اين طرحها در کارگروه هاي اشتغال فراگير فرمانداري ها و استانداري ها با همکاري وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي، پس از بررسي لازم به تصويب رسيده و به بانک ملي ارجاع شده است. 
مدير امور اعتباري بانک ملي، ميزان پرداخت تسهيلات اشتغال فراگير در سطح کشور از ابتداي امسال تاکنون را يکهزار و 200 ميليارد ريال براي اجراي 298 طرح اعلام کرد و گفت: بهره اين تسهيلات با توجه به شرايط طرحها از جمله مرزنشينان، روستائيان و يا طرحهاي دانش بنيان بين 12 تا 18 درصد است. 
وي بدون اشاره به درصد ميزان افزايش پرداخت تسهيلات اشتغال فراگير امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل يادآور شد: بطور طبيعي پرداخت هاي سه ماه دوم دوره يک طرح نسبت به سه ماه اول آن بيشتر است. 
موسوي زاده با اشاره به 659 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال فراگير براي 133 طرح معرفي شده استان اصفهان از ابتداي سال تاکنون گفت: از اين ميزان 170 ميليارد ريال براي اجراي 26 طرح پرداخت شده است. 
وي، پرداخت تسهيلات اشتغال فراگير در بخش هاي کشاورزي، روستايي و خانگي را گامي اساسي براي کاهش مشکل بيکاري و جلوگيري از مهاجرت توصيف کرد. 
رئيس اطاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي کاشان نيز در اين نشست با توجه به بحران موجود در واحدهاي صنعتي اين شهرستان گفت: مواد اوليه برخي از اين واحدها بطور کامل وارداتي است و دچار مشکلات اجتناب ناپذيري شده اند. 
محمود تولايي افزود: صاحبان صنايع، پيشتر از بانک ها فاينانس هاي 6 ماه تا يکسال دريافت مي کردند اما هم اکنون نه تنها اين فاينانس ها نقدي شده بلکه قيمت آنها نيز افزايش يافته است. 
رئيس اطاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي کاشان همچنين با توجه به ساختمان نيمه ساز بانک ملي در يکي از خيابان هاي اصلي اين شهر، تکميل بناي اين بانک را خواستار شد. 
در اين نشست، برخي از صاحبان صنايع شهرستان کاشان به بيان مشکلات اعتباري واحدهاي صنعتي خود پرداختند که مقرر شد مسائل آنها در کارگروه هاي تخصصي بررسي شود. 
افزون بر يکهزار و 100 واحد توليدي و صنعتي کوچک و بزرگ در شهرستان کاشان فعال است. 
اين شهرستان با جمعيت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کيلومتري شمال اصفهان قرار دارد.