ليست مفسدان بانکي بايد ارائه شود

تاریخ انتشار : 1397/04/22

رئيس فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: اگر منظور وزير اطلاعات مماشات در برخورد با مفسدان اقتصادي بوده است، وي صرفا نظر شخصي‌اش را بيان کرده است.

امير خجسته رئيس فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سياسي باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اظهارات اخير وزير اطلاعات مبني بر اينکه نبايد با مفسدان اقتصادي با تندي برخورد کرد و فرمايش رهبر معظم انقلاب که به وي هشدار داده‌اند که اين بيانات به ضرر وزارت اطلاعات و اقتصاد ملي است، اظهار کرد: گاهي اوقات برخي توليدکنندگان و کساني که در تلاشند چرخ اقتصاد کشور بچرخد، به دليل واردات بي‌رويه دچار بحران اقتصادي و ورشکستگي مي‌شوند و معمولا نمي‌توانند به موقع بدهي خود را به بانک‌ها بازگردانند.

ضرورت تفکيک بين بدهکاران بانکي و مفسدان اقتصادي

وي با بيان اينکه ما بايد بين بدهکاران بانکي با مفسدان اقتصادي تفکيک قائل شويم، ادامه داد: آمار و اطلاعات موثق داريم که برخي افراد مفسد اقتصادي هستند و بانک‌ها را غارت کرده‌اند که بايد بين اين چپاول‌گران بيت‌المال با بدهکاران بانکي تفاوتي باشد.

آقايان از بانک‌ها پول کلان بي تضمين مي‌گيرند

رئيس فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي با تاکيد بر اينکه تحت هيچ شرايطي نبايد از مفسدان اقتصادي بگذريم، تصريح کرد: اسنادي در اختيار داريم مبني بر اينکه برخي از اين آقايان تعداد زيادي شرکت صوري ايجاد کرده‌اند و با فشار‌هاي سياسي پول‌هاي کلان بدون تضمين از بانک‌ها گرفته و غارت کرده‌اند.

خجسته با بيان اينکه هشدار مقام معظم رهبري در اين زمينه کاملا به جا بوده است، افزود: احتمالا منظور وزير اطلاعات اين بوده که به کساني که در امر توليد تلاش مي‌کنند، اما دچار مشکل در بازپرداخت بدهي‌شان مي‌شود، کمک شود تا از اين بحران خارج شوند.

قوه قضائيه بايد با مفسدان اقتصادي برخورد کند

وي گفت: از سوي ديگر حکم شرع و قانون ما اين است که قوه قضائيه بايد با مفسدان اقتصادي برخورد جدي کند و اگر منظور وزير اطلاعات مماشات با مفسدان اقتصادي بوده، وي صرفا نظر شخصي خودش را بيان کرده است و حکم نظام مقدس ما اين است که نبايد با مفسدان اقتصادي مدارا کنيم و آنان مستحق اشد مجازات هستند.

ليست مفسدان بانکي ارائه شود

رئيس فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي با اشاره به اينکه طي نامه‌اي از وزير اقتصاد و رئيس بانک مرکزي درخواست کرده‌ايم که ليست مفسدان بانکي را به ما ارائه دهند، خاطرنشان کرد: مردم بايد به صورت شفاف بدانند که اين افراد چه مبالغ کلان و هنگفتي از بيت‌المال برده‌اند و قطعا نبايد با آنان مدارا کرد.