کيف پول سامانه ملي سککوک رونمايي شد

تاریخ انتشار : 1397/05/09

کيف پول مبتني بر زنجيره بلاک چين، با حضور نجفي معاون وزير صمت و مدير عامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي به صورت آزمايشي مورد بهره برداري قرار گرفت.

به گزارش بنکر (Banker)، صادق نجفي در مراسم رونمايي از کيف پول سامانه ملي سککوک، کيف پول بلاک چين را براي «تقويت بنگاه هاي متوسط و کوچک» بسيار موثر خواند و گفت: اين اتفاق يکي از معضلات جدي بنگاه هاي اقتصادي را برطرف مي کند و معاملات اعتباري اين بنگاه ها را نه تنها توسعه خواهد داد که بر شتاب و حجم سرمايه در گردش آن مي افزايد.

وي در ادامه يادآور شد: در وضعيت فعلي تأمين مالي بنگاه ها و تأمين سرمايه در گردش مورد نياز آن ها با راه اندازي سککوک، تا حد عمده اي بر طرف خواهد شد، بدون آنکه به شبکه بانکي کشور فشار بياورد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت، در پايان خاطر نشان کرد: اگر بخواهيم از منابع سرمايه کشور، مانند صندوق توسعه ملي برداشت کنيم، همان اتفاقاتي که در سال هاي پيش رخ داد، دوباره رخ خواهد داد بنابراين ما با حمايت از سامانه ملي سککوک، سعي مي کنيم از وضع موجود- و منابعي که در شبکه بانکي و هم در بازار سرمايه وجود دارد- در جهت گردش فعاليت اقتصادي بنگاه ها از اين کيف پول در سامانه سککوک، کمک بيشتري بگيريم.

گفتني است، در دوره آزمايشيِ کيف پول بلاک چين بر روي سامانه ملي سککوک از پيشنهادهاي حرفه اي و راهکارها و نيز بازخوردهاي مديرانِ بنگاه هاي کوچک براي ارتقاي کيفيت آن سود جسته خواهد شد.