بزرگترين بانک ايتاليا به دنبال توافق با آمريکا بر سر ايران

تاریخ انتشار : 1397/05/17

مدير عامل «يوني کرديت» بانک ايتاليا گفت: مطمئن هستيم که تا پايان سال جاري ميلادي با آمريکا در راستاي مسئله مطرح شده نقض تحريم ها در ايران به توافق مي رسيم.

به گزارش خبرنگار ايبِنا به نقل از رويترز، «جين پيئري» مدير عامل بانک «يوني کرديت»، بزرگترين بانک ايتاليا گفت: انتظار مي رود طي ماه هاي آينده با ايالات متحده در مورد موضوع نقض تحريم هاي ادعا شده در ايران به توافق برسيم.

وي در کنفرانس نتايج سه ماه دوم شرکت ها گفت: مطمئن هستيم که با ايالات متحده قبل از پايان سال جاري ميلادي به توافق مي رسيم. بر همين اساس، در سال ۲۰۱۱ ميلادي «يوني کرديت» از سوي مراجع قانوني نيويورک به دليل انجام فعاليت با شرکت هاي ايراني که مشمول نقض قوانين تحريم مي شود، احضار شده بود.

همچنين وزارت دادگستري ايالات متحده در سال ۲۰۱۲ ميلادي تحقيقات را در اين باره شروع کرد تا ابعاد آن را مشخص کند و معلوم شود که «يوني کرديت» به چه ميزان ناقض قوانين اعلام شده از سوي دفتر کنترل دارايي هاي خارجي وزارت خزانه داري آمريکا (اوفک) بوده است.

بر پايه اين گزارش «يوني کرديت» اعلام کرد که در حال انجام تحقيقات داخلي خود بمنظور دسترسي به پرداخت هاي گذشته به دلار آمريکا با توجه به تحريم هاي وضع شده از سوي ايالت متحده است.