حمايت از بنگاه هاي کوچک اولويت اصناف در تدوين بودجه 98 است

تاریخ انتشار : 1397/06/06

رئيس اتاق اصناف کشور گفت: اصناف در تدوين بودجه سال آينده حرف هاي زيادي براي گفتن دارد و حمايت از بنگاه هاي کوچک و متوسط را مورد توجه قرار داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «علي فاضلي» رئيس اتاق اصناف ايران به تازگي با حکم «محمدباقر نوبخت» رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور به عضويت ستاد تدوين لايحه بودجه سال 1398 منصوب شده است؛ اين براي نخستين بار است که يک نماينده از حوزه اصناف در تدوين بودجه ساليانه دولت همکاري دارد.
رئيس اتاق اصناف کشور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اين باره اظهار داشت: از اين موضوع خوشحالم که بعد از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامي، بخش اقتصاد غيردولتي در تدوين بودجه مورد مشورت قرار مي گيرد. 
فاضلي افزود: حمايت از بنگاه هاي توليدي و خدماتي اعم از فني، توزيعي و خدماتي با هدف ايجاد اشتغال در اولويت اصناف قرار دارد که يکي از راه هاي اين حمايت، ارائه تسهيلات به اين بنگاهها است.
وي توضيح داد: حدود 650 هزار بنگاه توليدي کوچک و متوسط در کشور در رسته هاي گوناگون فعاليت مي کنند و تقويت 1900 رسته صنفي در کشور جزو اولويت هايي است که در تدوين بودجه سال آينده لحاظ مي شود. 
وي تصريح کرد: خوشحالم که دولت به اين نتيجه رسيد که اقتصاد بخش غيردولتي را در قامت سه اتاق «اصناف»، «بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي» و «تعاون» به کار گيرد. 
رئيس اتاق اصناف کشور گفت: تصميم به استفاده از بخش غيردولتي در تدوين بودجه سال آينده گامي در جهت اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي و تحقق منويات رهبر معظم انقلاب است.
وي گفت: از لحظه اي که حکم ابلاغ شد، با متخصصان امر و مشاوران امور اقتصادي در باب بنگاه هاي کوچک و متوسط مذاکراتي داشتم و در نخستين جلسه هيات رييسه اتاق اصناف ايران نيز اين موضوع را مطرح و نقطه نظرات فعالان صنفي را دريافت مي کنم.
فاضلي افزود: تلاش مي شود ديدگاه رئيسان اتاق ها در استانها، اتحاديه هاي تخصصي به خصوص توليدي در سراسر کشور دريافت و تسهيلات و تمهيدات لازم را براي آنها فراهم کنيم. 
به گزارش ايرنا، رئيس سازمان برنامه و بودجه 17 مردادماه در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که براي هماهنگي با دولت و ارائه به موقع لايحه بودجه 1398 در مهلت قانوني 15 آذرماه به مجلس شوراي اسلامي ستاد بودجه 1398 تشکيل شده است. براين اساس اولين جلسه در 18 مردادماه برگزار شد.