امضای تفاهم‌نامه همکاری کانون و انجمن شرکتهای مشاور سرمایه گذاری

تاریخ انتشار : 1393/10/21

مشروح خبر

در این نشست که با حضور اعضای شورای عالی کانون و هیأت مدیره انجمن برگزار شد آقای مصطفی خسروشاهلی رییس هیأت مدیره انجمن با تاکید بر اهمیت ساختار مناسب برای رسیدن به توسعه پایدار در کشور گفت: اهمیت ساختار مناسب در پیشبرد اهداف توسعه‌ای بر کسی پوشیده نیست بر همین مبنا در معیارهای پذیرفته شده جهانی، بیشترین سهم مربوط به این شاخص است.ما نیز برای عقب نماندن از قطار توسعه باید به ارتقای سطح کیفی نیروی انسانی که به مثابه سلول‌های شکل دهنده ساختار است، توجه بیشتری داشته باشیم.
خانم هما سادات‌گوشه رییس شورای عالی کانون نیز با اشاره به زمینه‌ و اهداف مشترک کاری در دو نهاد گفت: طبعا کانون به عنوان نهادی انتظامی با مسؤولیت رتبه‌بندی و تعیین صلاحیت شرکت‌های عضو و انجمن که نهادی صنفی برای پیگیری مطالبات همین شرکت هاست، رابطه تنگاتنگی با هم دارند. بالا بردن کیفیت کار مشاوران تا حدی که بانک لزوم به کارگیری ایشان را در کنار سرمایه‌گذاران را بیش از پیش احساس کند، از اهداف اصلی ما در همکاری مشترک با انجمن است.
پس از آن تفاهم نامه همکاری توسط رییسان شورای عالی کانون و هیأت مدیره انجمن امضاء و مبادله شد.
بر مبنای این تفاهم‌نامه که در سه ماده و ده بند تنظیم شده‌است، دو نهاد متعهد به تبادل اطلاعات در زمینه‌هایی همچون تبادل موضوعات و قوانین جدید، تحولات حوزه مشاوره سرمایه‌گذاری، همکاری در زمینه فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی، برگزاری نشست های مشترک و همایش های استانی ،  شدند. همکاری در زمینه‌های فرهنگی مانند برگزاری نشست‌ها و سمینارها و دوره‌های آموزشی مناسب، برنامه‌ریزی برای اقدامات اثربخش در جهت شناسایی و ایجاد بازار کار جدید برای مشاوران از بندهای دیگر این تفاهم‌‌‌‌‌‌‌نامه است.