حذف دلار قوت گرفت ؛ توافقات بانکي ايران - روسيه - ترکيه

تاریخ انتشار : 1397/06/17

در جلسه‌اي که ديروز با حضور روساي جمهور ايران، ترکيه و روسيه، وزير نفت و رئيس کل بانک مرکزي صورت گرفته، مقرر شد تا روابط بانکي تسهيل و دلار از مبادلات تجاري سه‌جانبه حذف شود.

به گزارش بنکر (Banker)،در جلسه‌اي که ديروز با حضور حسن روحاني، ولاديمير پوتين و اردوغان برگزار شد، طرفين توافق کردند تا بتوانند مبادلات بانکي، فروش نفت و خريد کالا را رونق داده و دلار را از مبادلات خود حذف کنند.
بر اين اساس، مقرر شده تا فروش نفت، خريد کالاهاي اساسي، گسترش روابط بانکي، مبادله با پول‌هاي ملي طرفين با هدف حذف دلار و توسعه روابط تجاري و اقتصادي در دستور کار سه کشور قرار گيرد.
بر اين اساس قرار است که در اولين فرصت، عبدالناصر همتي، رئيس کل بانک مرکزي در سفر به مسکو و در ديدار با رئيس کل بانک مرکزي روسيه در مسکو، مذاکرات و توافقات مربوطه را پيگيري کند.
به نوشته مهر،عبدالناصر همتي در صفحه خود در فضاي مجازي، با اشاره به نشست مفيد در حضور رئيس جمهور با مقامات اقتصادي روسيه و ترکيه، نوشت: جمعه ۱۶ شهريورماه در جريان نشست سه جانبه ايران، روسيه و ترکيه به همراه وزير محترم نفت، نشست‌هاي دوجانبه مفيد و سازنده‌اي در حضور روساي جمهور با مقامات اقتصادي دو کشور روسيه و ترکيه داشتيم.