580ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي در بخش صنعت و معدن مصوب شد

تاریخ انتشار : 1397/07/25

بررسي جداول آماري وزارت صنعت، معدن و تجارت از تصويب 580 ميليون و 700 هزار دلار سرمايه گذاري خارجي در طرح هاي صنعتي، معدني و تجاري از ابتداي امسال تا پايان مرداد ماه حکايت دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، اين ميزان سرمايه گذاري خارجي مربوط به 32 طرح صنعتي، معدني و تجاري است که در مدت ياد شده در هيات سرمايه گذاري خارجي به تصويب رسيده است.
پيش از اين «افروز بهرامي» مديرکل دفتر سرمايه گذاري خارجي وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با ايرنا از تصويب 350 ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي از آغاز امسال تا چهارمين روز از مرداد ماه در بخش صنعت، معدن و تجارت خبر داده بود؛ اين ميزان سرمايه گذاري خارجي به 23 پروژه مربوط مي شود که مراحل انتخاب زمين، ثبت شرکت و مجوز سرمايه گذاري را طي کرده بودند.
به گزارش ايرنا و بر اساس آخرين گزارش کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل متحد (آنکتاد) در سال 2017 ميلادي ايران توانسته ميزان جذب سرمايه گذاري خارجي خود را 50 درصد افزايش دهد و به پنج ميليارد و ۱۹ ميليون دلار برساند.
همچنين بر اساس جديدترين گزارش بانک جهاني، نرخ رشد اقتصاد ايران در سال گذشته ميلادي برابر 3.8 درصد بوده است؛ اين بانک از تورم بالا، نوسان نرخ ارز و تحريم هاي آمريکا به ‌عنوان عواملي نام برده که سبب مي شود رشد اقتصادي کشور در دو سال آينده کاهشي باشد اما بنا بر پيش بيني کارشناسان بانک جهاني، اقتصاد ايران بار ديگر از سال 2020 ميلادي در مدار صعودي قرار مي گيرد.