نساجي جان دوباره مي‌گيرد

تاریخ انتشار : 1397/07/30

رئيس اتحاديه بنکداران و طاقه‌فروشان گفت: با رشد قيمت دلار و عدم واردات پارچه، شرايط مناسبي براي حرکت دوباره چرخ نساجي‌ها فراهم شده است.

امير قديمي‌نژاد در گفت‌وگو با ايسنا، در رابطه با شرايط بازار بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه گفت: تورم حاکم بر اقتصاد و بازار پارچه قيمت محصولات را با افزايش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدي همراه کرده که اين ميزان در محصولات ايراني در حدود ۶۰ درصد و در محصولات وارداتي در حدود ۱۰۰ درصد بوده است.

رئيس اتحاديه بنکداران و طاقه‌فروشان با اشاره به اينکه ۵۰ درصد از نياز بازار از طريق محصولات وارداتي تأمين مي‌شود، خاطرنشان کرد: به واردات پارچه ارز دولتي يا ۴۲۰۰ توماني تعلق نگرفت و فعالان اين صنف علاقه‌اي به دريافت ارز دولتي نداشتند زيرا شرايط حاکم فرصت مناسبي را ايجاد کرد تا بار ديگر نساجي به حرکت دربيايد.

وي ادامه داد: در زمينه حرکت چرخ نساجي، اين صنعت در چند ماه اخير اتفاق خاصي را شاهد نبود اما رايزني‌هايي براي رفع مشکلات توليد و تأمين مواد اوليه نساجي با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است.

قديمي‌نژاد تصريح کرد: در حال حاضر در پي افزايش مدت زمان ترخيص کالا به بيش از ۳ ماه تجار آن‌چنان به دنبال واردات محصول نيستند.

رئيس اتحاديه بنکداران و طاقه‌فروشان افزود: ميزان خريد و فروش و انجام معامله در شرايط فعلي نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت ۶۰ درصدي همراه بوده و تغيير فصل تنها توانسته اندکي بر ميزان تقاضا بيافزايد.

وي مدعي شد: رکود بازار و کاهش قدرت خريد مردم در مجموع عاملي شده تا ميزان توليد کارگاه‌ها و صنوف توليدي به يک سوم کاهش يابد.