رويکرد سنتي در وزارتخانه‌ را با استفاده از جوانان تغيير مي‌دهيم

تاریخ انتشار : 1397/08/14

رضا رحماني در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايلنا،‌ درباره لازمه شفاف سازي در وزارت صنعت‌، معدن و تجارت و اين‌که وجود اين شفافيت چه کمکي به جلوگيري از ايجاد فساد و رانت مي‌کند، گفت: بدون ترديد يک شفاف سازي اصولي را انجام خواهيم داد تا مردم به خوبي در جريان امور و آن‌چه در وزرات خانه مي‌گذرد، قرار گيرند.

وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اين‌که سامانه‌ها را تقويت و مکانيزم‌ها را کامل خواهيم کرد، اظهار داشت: سامانه جامع تجارت، ثبت سفارش‌ها ، انبارها و بسياري ديگر را تکميل خواهيم کرد و هنگامي که آن‌ها با يکديگر لينک شوند مهم‌ترين و موثرترين راهکار براي شفاف سازي هستند.

وي تاکيد کرد: همه اطلاعات در اختيار مردم قرار مي‌گيرد  و آنان مي‌توانند به صورت آنلاين رخدادها را مشاهده کنند. سرمايه گذاران هم مي‌توانند حوزه‌هاي دلخواه‌شان را رصد کنند و تصميم بگيرند که در کدام‌ يک سرمايه گذاري کنند.

رحماني خاطر‌نشان کرد: اگر دولت الکترونيک و سيستم‌هاي مکانيزه را در کشور توسعه دهيم قطعا فساد کاهش پيدا خواهد کرد و در مقابل خدمت رساني به مردم افزايش پيدا مي‌کند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين که قانون منع بکارگيري بازنشستگان تا چند روز آينده اجرايي مي‌شود اين قانون در وزرات «صمت» چگونه اجرايي خواهد شد و آيا از جوانان در رده‌ها و مراتب بالا استفاده خواهيد کرد، گفت: تحريم‌ها شرايط جديدي را براي ما به وجود آورده است و يک اقدام اساسي براي خروج از اين شرايط استفاده از جوانان است ما بايد نگاه سنتي را تغيير دهيم.

رحماني ادامه داد:‌ امروز مشاهده کنيد جوانان با به وجود آوردن استارتاپ‌ها  و شرکت‌هاي نوپا چه اتفاقاتي را رقم زده‌اند، ما بايد باور کنيم که جوانان فکر تازه دارند و به علوم روز بسيار مسلط‌تر هستند.

وزير صنعت،معدن و تجارت تاکيد کرد: وجه غالب در وزارت «صمت» جوانان خواهند بود، البته جايي هم به تجربه نياز است اما اين بدان معني نيست که آنان را کنار بگذاريم بلکه آن‌ها را در کنار افراد باتجربه قرار مي‌دهيم تا تجربه و مهارت بياموزند.

وي تاکيد کرد: در حوزه فن‌آروي و اطلاعات جوان گرايي يک اصل است و قطعا اين مهم را در وزارت «صمت» پيگيري خواهم کرد.