براي عبور از شرايط کنوني، برنامه و اراده آهنين داريم

تاریخ انتشار : 1397/08/14

وزير امور اقتصادي و دارايي در جلسه شوراي معاونين اين وزارتخانه که صبح امروز با حضور رييس جمهور برگزار شد، اعلام کرد: برنامه‌هاي مشخصي در وزارت اقتصاد براي عبور از شرايط فعلي کشور تدوين شده است.

به گزارش ايلنا و به نقل از شبکه اخبار اقتصادي و دارايي ايران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در اين جلسه که معاونين وزير، مديران کل ستادي ، روساي سازمان‌هاي تابعه و مديران عامل بانک‌ها و بيمه‌هاي کشور نيز حضور داشتند، افزود، در وزارت امور اقتصادي و دارايي برنامه‌هاي مشخصي تدوين شده تا در زمينه اداره بهتر دولت، بهبود فضاي کسب و کار، سرعت بخشي به سرمايه گذاري و در نهايت رشد و حل معضل بيکاري و همچنين در زمينه کنترل و مديريت تورم عملکرد بهتري داشته باشيم.

دژپسند گفت: اين برنامه‌ريزي‌ها در قالب امور گمرکات، کارآمدسازي امور مالياتي کشور، اصلاح نظام بانکي، استفاده از فرصت‌هاي سرمايه گذاري خارجي، مناطق آزاد و همچنين امور بيمه‌ها قابل تحقق خواهد بود.

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينکه بازار سرمايه يکي از ابزارهاي مهم براي عبور از شرايط کنوني است، اظهار داشت: دولت، سرمايه‌هاي گرانقدر و انباشته شده‌اي در اختيار دارد که مي تواند با خصوصي سازي، زمينه استفاده بهتر از اين دارايي ها را، به نفع مردم، فراهم آورد.

دژپسند شرايط کنوني را شرايط ويژه اي خواند و اراده، همدلي، همکاري، تعاون و پشتکار را از ملزومات مقابله با برنامه هاي سخت دشمن و خنثي کردن اين فشارها دانست.

وي ادامه داد: در دوران پس از انقلاب،​ کمتر دوره اي از نظر حساسيت، مشابه اين دوره بوده است.

وي با تاکيد بر اينکه با يک برنامه منسجم مي توان از اين شرايط ويژه عبور کرد، افزود: در کشور ابزار، موقعيت و امکانات عالي داريم که با استفاده از اين ابزارها مي توان از اين شرايط عبور کرد.

دژپسند با بيان اينکه وزارت امور اقتصادي و دارايي به معناي واقعي کلمه، يک ابر وزارتخانه است گفت: دامنه فعاليت هاي اين وزارتخانه به گونه اي است که مي تواند در حوزه هاي مختلف حضور يافته و شرايط را براي عبور از اين دوران فراهم کند.

وزير امور اقتصادي و دارايي با يادآوري اينکه در شرايط فعلي، دشمن در صدد نا اميد کردن و انقطاع مردم از حکومت است افزود: در مقابل، ما هم برنامه هاي اجرايي مشخص و هم اراده آهنين داريم.