آغاز ثبت‌نام کارت سوخت از امروز در سامانه خدمات دولت

تاریخ انتشار : 1397/09/05

ثبت‌نام مالکان خودرو ‌و موتورسيکلت فاقد کارت سوخت از امروز ساعت ۸ به‌صورت الکترونيکي در سامانه خدمات دولت همراه و اپليکيشن خدمات دولت آغاز مي‌شود.

به گزارش ايسنا، شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي در اطلاعيه‌اي اعلام کرد ثبت نام مالکان خودرو ‌و موتورسيکلت فاقد کارت سوخت از فردا ساعت ۸ به‌صورت الکترونيکي در سامانه خدمات دولت همراه به نشاني www.mob.gov.ir و اپليکيشن خدمات دولت همراه، با نصب آن در گوشي‌هاي هوشمند تلفن همراه در دسترس عموم قرار مي‌گيرد.

در اين اطلاعيه آمده است: ورود به سامانه‌هاي اينترنتي براساس آخرين رقم شماره سمت راست تلفن همراه مالکان خودرو، انجام و از امروز  با شماره 99 آغاز مي‌شود. در هيچ يک از مراحل ثبت نام چه به‌صورت حضوري در دفاتر پليس +۱۰ و چه به‌صورت اينترنتي، نيازي به ارايه رمزهاي کارت‌هاي بانکي نيست.

بر اساس اين گزارش، اين شرکت پيش از اين، از قطعي شدن بازگشت کارت سوخت خبر داده و ضرب‌الاجل 21 روزه‌اي را از سوم تا 24 آذرماه براي ثبت‌نام کارت سوخت المثني براي مالکاني که فاقد کارت کارت سوخت هستندتعيين کرده بود.

روش‌هاي ثبت نام کارت سوخت

به‌طور کلي سه روش را براي ثبت‌نام کارت سوخت المثني معرفي شده است؛ روش نخست ثبت نام مالکان خودرو يا موتور سيکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوري به دفاتر پليس+۱۰ بود که از شنبه ۳ آذرماه با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاري آغاز شد.

روش دوم مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشاني ( www.mob.gov.ir ) و ورود به گزينه درخواست کارت سوخت‌المثني و ثبت اطلاعات است که  اين سامانه از ۵ آذرماه در دسترس عموم قرار مي‌گيرد و ثبت اطلاعات در اين سامانه رايگان است.

روش سوم نيز دريافت و نصب رايگان اپليکيشن خدمات دولت همراه و ورود به گزينه درخواست کارت سوخت المثني از فرداست.

نسخه هاي Android و IOS  اين اپليکيشن از چهار منبع قابل دريافت است:
· سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)
· ايران اپس(iranapps.ir)
· کافه بازار (cafebazaar.ir)
· اپ استور (appstore.ir)

بر اساس اين گزارش، خودروهاي نو شماره، داراي کارت سوخت بوده و کافي است مالکان آن‌ها براي دريافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند.