ضرب الاجل وزير کار براي تعيين تکليف مديران چندشغله و پروازي

تاریخ انتشار : 1397/09/11

تهران- ايرنا- وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به مديران بالادستي وزارتخانه يک هفته وقت داد وضعيت چندشغله ها را روشن کنند. اين مهلت براي تعيين تکليف مديران پروازي، يک ماه است.

به گزارش ايرنا از تارنماي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، «محمد شريعتمداري» امروز (شنبه) در آيين تکريم و معارفه شماري از معاونان و مديرکل هاي زيرمجموعه گفت: مديران بالادستي تا پايان هفته مکلف به تعيين تکليف چند شغله ها شده اند و استعفاي افراد داراي بيش از يک شغل بايد تا اين موعد به دست ما برسد.
شريعتمداري ادامه داد: اگر مديران بالاتر با افراد داراي بيش از يک شغل برخورد نکنند، با مديربالادست برخورد مي شود.
وي افزود: معنايي ندارد مديران هفته اي يک بار به محل خدمت خود بروند. بومي گزيني بايد جايگزين مديران پروازي شود و اين افراد يک ماه بيشتر فرصت ندارند.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي تصريح کرد: مديران صندوق ها و معاونان بايد دقت داشته باشند که ما مديران پروازي نداريم. افراد بايد در واحدهاي بزرگ، توليدي و مهم سرکار بايستند و مديريت کنند. 
به گفته وي، «با پرواز نمي شود مديريت کرد». 

** در زمينه شفافيت شوخي نداريم
شريعتمداري تاکيد کرد «در زمينه شفافيت با کسي شوخي نداريم».
اين مسوول افزود: هيچ موضوع غيرشفافي در وزارت تعاون، کار وفاه اجتماعي وجود ندارد و همه بودجه ها و عملکردها بايد شفاف به عموم مردم اعلام شود. 
وي گفت: در موضوعات مختلف نظير معاملات بويژه معاملات داخلي بايد همه موارد شفاف به عموم مردم گفته شود.

** هيچ مديري کيسه ندوزد 
شريعتمداري بر ضرورت شايسته سالاري، جوانگرايي و توجه به توانايي بانوان شايسته و انتخاب از درون در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي تاکيد و تصريح کرد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي هيچ مديري براي فعاليت مديريتي خود کيسه ندوخته است، بنابراين بايد شفاف و روشن با مردم همه موارد را مطرح کرد.
وي اضافه کرد: در هيات مديره ها بايد از يک فرد جوان با انگيزه و دانش استفاده و جوانگرايي در همه عرصه ها تقويت شود. 
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي بر اولويت بکارگيري مديران جوان و افراد شاغل در اين وزارت تاکيد کرد و گفت: نيروهاي لايقي در وزارتخانه حضور دارند و تکيه ما بر اين نيروهاست. 
«نبايد افراد فکر کنند هر روز وزيري با اتوبوس مي آيد و نيروهاي جديد را به صدر امور مي آورد؛ زيرا به اين ترتيب ديگر انگيزه اي براي کار نخواهند داشت». 
شريعتمداري اضافه کرد: همه معاونان مکلفند در مجموعه خود جوانان و بانوان شايسته را انتخاب کنند. 
به گزارش ايرنا، رييس جمهوري هشتم شهريورماه پارسال در نخستين گفت وگوي زنده تلويزيوني پس از تشکيل دولت دوازدهم، گفت: نگرانم چرا امروز شاهد گردش نخبگان با آن سرعتي که بايد نيستيم؛ بنابراين من به همه وزيران دولت دوازدهم دستور دادم هر وزيري دستکم بايد 2نفر از جوانان را در سمت معاون، مشاور يا دستيار وزير بگمارند و از وجود يک خانم در يکي از اين سمت هاي مشابه در تحول وزارتخانه ها استفاده کنند.