رييس کل بانک مرکزي با سفير چين ديدار کرد

تاریخ انتشار : 1397/09/13

رييس کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران در ديدار با سفير چين و هيئت همراه در خصوص روابط بانکي و مالي دو کشور و نحوه ارتقاي اين روابط بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ايبِنا به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي، سفير چين در اين ديدار ضمن اشاره به ثبات ايجاد شده در بازارهاي اقتصاد ايران اظهار داشت که چين علاقه‌مند به بسط و گسترش روابط استراتژيک و بلندمدت با جمهوري اسلامي ايران است و در اين راستا مذاکرات و برنامه‌ريزي‌هايي در دستور کار دولت چين و نهادهاي مختلف سياسي و اقتصادي آن قرار دارد.

رييس کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران ضمن تأکيد بر لزوم گسترش روابط مالي و بانکي دو کشور اظهار داشت: علي‌رغم تلاش هايي که ايالات متحده آمريکا براي قطع روابط بانکي و مالي جمهوري اسلامي ايران انجام داده است، کشورهاي متعددي با ارائه راهکارهاي گوناگون روابط بانکي و مالي خود با ايران را حفظ کرده و توسعه مي‌دهند و شاهد آن هستيم که اقدامات دولت آمريکا نتوانسته است آثار مورد نظر آنها را بر اقتصاد ايران برجاي گذارد. دو طرف در اين ديدار بر  لزوم تسريع در حل مشکلات بانکي فيمابين و گسترش روابط اقتصادي در زمينه‌هاي گوناگون تاکيد کردند.