لايحه بودجه با ۱۷۰۳ هزار ميليارد تومان بسته شد

تاریخ انتشار : 1397/10/04

لايحه بودجه ۱۳۹۸ با سقف درآمد و هزينه‌ ۱۷۰۳ هزار ميليارد توماني بسته شد.

به گزارش ايسنا، لايحه‌ بودجه سال آينده که قرار بود ۱۵ آذر ماه به مجلس ارائه شود سرانجام بعد از انجام اصلاحاتي به ويژه در هزينه‌ها امروز همزمان با ۴ دي ماه از سوي رئيس جمهوري به مجلس ارائه شده است.

دولت در لايحه‌ بودجه ۱۳۹۸ مجموع بودجه عمومي که شامل منابع عمومي و درآمدهاي اختصاصي است را با سقف ۴۷۸ هزار ميليارد تومان بسته است. از اين رقم حدود ۴۰۷ هزار ميليارد تومان مربوط به منابع عمومي و بيش از ۷۰ هزار ميليارد تومان به درآمدهاي اختصاصي تعلق دارد.

منابع عمومي دولت شامل درآمدها با ۲۰۸ هزار ميليارد تومان، واگذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي(نفت و فرآورده‌هاي آن) ۱۴۸ هزار ميليارد تومان و واگذاري‌ دارايي‌هاي مالي با ۵۱ هزار ميليارد تومان است.

آنچه که دولت براي منابع شرکت‌هاي دولتي موسسات انتفاعي وابسته به دولت و آنها پيش بيني کرده بودجه‌اي حدود ۱۲۷۴ هزار ميليارد تومان است که با مجموع بودجه عمومي سقف بودجه کل کشور را به ۱۷۰۲ هزار ميليارد تومان مي‌رساند.

 در مقابل مصارف دولت نيز شامل مصارف عمومي و بودجه شرکت‌هاي دولتي، موسسات انتفاعي وابسته به دولت و بانک‌ها مي‌شود که در بخش مصارف عمومي هزينه‌هاي دولت حدود ۳۲۰ هزار ميليارد تومان، بودجه‌هاي عمراني ۶۲ هزار ميليارد تومان و تملک دارايي‌هاي مالي با ۲۵ هزار ميليارد تومان است که مصارف عمومي را به ۴۰۷ هزار ميليارد تومان مي‌رسد.

مصارف شرکت‌هاي دولتي موسسات انتفاعي وابسته به دولت و بانک‌ها نيز ۱۲۷۴ هزار ميليارد تومان پيش بيني شده که در مجموع کل مصارف بودجه کشور را به ۱۷۰۳ هزار ميليارد تومان رسانده و کل بودجه در بخش درآمد و هزينه در اين رقم تراز مي‌شود.

متن کامل لايحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور به‌شرح زير است:

 ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه

پيوست شماره يک : اعتبار طرح‌هاي تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي 

پيوست شماره دو : درآمدها و واگذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي و مالي 

پيوست شماره سه : بودجه شرکت‌هاي دولتي، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعي وابسته به دولت (ﺑﻪ اﻧﻀﻤﺎم ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ و ﺑﻬﺎي ﺗﻤﺎم ﺷﺪه و ﺑﻮدﺟﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ آزاد ﺗﺠﺎري-ﺻﻨﻌﺘﯽ)

پيوست شماره چهار (قسمت اول) : اعتبارات هزينه‌اي دستگاه‌هاي اجرايي برحسب برنامه، فعاليت و بهاي تمام شده (دستگاه‌هاي مشمول بند (پ) ماده (۷) قانون برنامه ششم- بودجه‌ريزي مبتني بر عملکرد) (رديف هاي ۱۰۱۰۰۰ - ۱۲۳۳۰۵)

پيوست شماره چهار (قسمت دوم) : اعتبارات هزينه‌اي دستگاههاي اجرايي برحسب برنامه، فعاليت و بهاي تمام شده (دستگاه‌هاي مشمول بند (پ) ماده (۷) قانون برنامه ششم- بودجه‌ريزي مبتني بر عملکرد) (رديف هاي ۱۲۳۷۰۰ - ۲۹۵۳۳۰)