وزير صنعت: ارز و ريال را به صنايع اشتغالزا و صادراتي بدهيد

تاریخ انتشار : 1397/10/24

وزير صنعت، معدن و تجارت از مسئولان بانک مرکزي خواست منابع ارزي و ريالي را به صنايع اشتغالزا و صادرات محور تخصيص دهند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از وزارت صنعت، رضا رحماني در نشستي مشترک با رئيس کل و مديران بانک مرکزي و وزارت صنعت، معدن و تجارت که پيرامون نحوه تامين نقدينگي و تخصيص ارز و ساير مشکلات صنايع برگزار شد، افزود: پرداخت تسهيلات به واحدهاي توليدي بايد اولويت بندي شود و واحدهايي که در زنجيره توليد، اشتغالزايي بالا و صادراتي قرار دارند، به عنوان اولويت مورد توجه قرار گيرند.
وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه تسهيلات در نظر گرفته شده نبايد به واحدهايي پرداخت شود که محصولات آنها بازار ندارد، گفت: براساس مذاکراتي که با بانک مرکزي براي تامين مالي واحدهاي توليدي انجام شد، تلاش مي کنيم در يک برنامه 6 ماهه تا پايان خرداد ماه 98، تسهيلات مورد نياز اين واحدها را براساس اولويت بندي تامين کنيم .
به گفته وي، تداوم فعاليت واحد هاي توليدي و حفظ اشتغال مورد تاکيد است و معاونان و رئيسان سازمان هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد در اين ارتباط تلاش کنند.
رحماني يادآور شد: اين واحدها بايد به وزارت صنعت تعهد دهند که تسهيلات سرمايه در گردش را براي توليد کالاهايي دريافت کنند که بازار داشته باشد.
وزير صنعت خاطرنشان ساخت: هدف دولت از اعطاي اين تسهيلات به واحدهاي توليدي، حفظ و ايجاد اشتغال است و در زمينه تامين ارز کالاهاي وارداتي آنها نيز بر اساس نياز، اولويت بندي مي شود که مواد اوليه، قطعات و ملزومات خطوط توليد در اولويت قرار دارد.
براساس اين گزارش، در اين نشست معاونان و مديران بانک مرکزي و وزارت صمت راهکارهاي تسهيل و حمايت از توليد را مورد بررسي قرار دادند؛ بانک مرکزي نيز آمادگي خود را براي حمايت از توليد اعلام کرد.
به گزارش ايرنا، پيش از اين وزير صنعت گفته بود، رحماني براساس سياست هاي دولت و تدابير بانک مرکزي، قيمت ارز روند کنترلي و رو به پايين دارد و ثبات، ايجاد شده است و اين مهم تأثير خود را خواهد گذاشت.