معرفي ۳ کانديداي اصلي رياست بانک جهاني

تاریخ انتشار : 1397/10/26

روزنامه سرشناس آمريکايي در سرمقاله خود از ۳ نامزد اصلي سمت رياست بانک جهاني خبر داد که «اِندرا نويي» هندي در صدر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ايبِنا به نقل ز نيويورک تايمز، «اِندرا نويي» هندي که مديرعامل سابق شرکت پپسي هم بوده در حال بررسي از سوي کاخ سفيد براي رييس بانک جهاني است. وي در حال حاضر ۶۳ سال دارد و در ماه اوت سال گذشته ميلادي بعد از ۱۲ سال مديريت عامل شرکت پپشي از سِمت خود استعفاء داده بود.

نيويورک تاميز نوشت: چندين مقام آگاه از اين تصميم گيري اعلام کردند که روند تصميم گيري براي پست رياست بانک جهاني روان است. البته مشخص نيست که خانم نويي اگر توسط دولت ترامپ انتخاب شود، آن را بپذيرد.

ايوانکا ترامپ او را پيشنهاد داده و در توئيتر خود نوشت: او مانند يک پيش کسوت با ويژگي الهام است که اور را به عنوان يک نامزد احتمالي معرفي مي کند. همچنين «اِندرا نويي» در سال ۲۰۱۷ ميلادي به شوراي تجاري ترامپ ملحق شده بود که بعد از مدتي در ماه اوت همان سال به دليل موضع گيري آشوب آميز ترامپ در مورد تبيعض نژادي در شهر «چارلوتس وايل» آمريکا منحل شد.

بر پايه اين گزارش، ديگر کانديداي اين پست، «ديويد مالپاس» معاون وزير خزانه داري ايالات متحده در امور بين الملل و «راي واشبورن» رييس شرکت سرمايه گذاري خصوصي خارجي آمريکا است. بر پايه اين گزارش، جيم يانگ کيم رييس بانک جهاني چند روز پيش اعلام کرد که در پايان ماه جاري ميلادي استعفاء خواهد داد. اعلام استعفاي وي در حالي است که ۳ سال زودتر از زمان اتمام تصدي وي است.