بانک‌هاي آينده به پلت‌فرم تبديل مي‌شوند

تاریخ انتشار : 1397/11/10

معاون مدرسه مونيخ آلمان گفت: بانک‌هاي آينده به يک پلت فرم تبديل خواهند شد و از بلاک چين مي‌توان به عنوان تسمه نقاله اي براي کارآمدي اين پلت فرم استفاده کرد.

معاون مدرسه مونيخ آلمان گفت: بانک‌هاي آينده به يک پلت فرم تبديل خواهند شد و از بلاک چين مي‌توان به عنوان تسمه نقاله اي براي کارآمدي اين پلت فرم استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ايبِنا، کارستن بارج معاون مدرسه اقتصاد مونيخ در هشتمين همايش بانکداري الکترونيک و نظام هاي پرداخت گفت: امروز به اين سوال پرداخته مي شود که چگونه بلاک چين مي تواند در بانکداري آينده انقلاب ايجاد کند.

وي گفت: گام بعدي بانکداري يک انقلاب نخواهد بود؛ بلکه يک تحول خواهد بود. تمام فناوري هايي که در حال وارد شدن به بانکداري است برخي از موارد خيلي فراتر از ارائه خدمات است و بانک ها مي توانند يک پلت فرم شوند.

بارج گفت: بعد از ديجتال شدن بانک ها، فين تک ها وارد شدند و قطعات کوچکي از زنجيره ارزش را بکار گرفتند و از هوش مصنوعي بهره بردند و تحولي را ايجاد کرند که باعث از هم پاشيدگي زنجيره بانک ها شد.

معاون مدرسه اقتصاد مونيخ گفت: بانک آينده، بانکي است که به لحاظ فناوري بسيار پيشرفته است و با توجه به فناوري دفتر توزيع شده بر پايه بلاک چين ديگري نيازي به وام دهنده و وام گيرنده در کنار يکديگر نخواهد بود.

وي در ادامه به اين نکته اشاره کرده که در آينده، بانک ها ديگر نيازي به داشتن مجوز ندارند و هر يک از فين تک ها به صورت تخصصي بر روي يک حوزه تمرکز خواهند بود. مشتريان در آينده با بانکي روبرو مي شوند که پلت فرمي است که خدمات آن بانک توسط شرکاي آن مانند فين تک ها باشند، انجام خواهد گرفت. شرکت هاي بزرگ در حال سرمايه گذاري بر روي بلاک چين هستند.

کارستن بارج افزود: با بلاک چين مي توان بسياري از مشکلات رديابي و امنيتي را در نظام بانکداري حل کرد؛ ضمن اينکه هزينه هاي بانکداري را کاهش داد. بلاک چين مي تواند مانند تسمه نقاله اي عمل کند که پلت فرم بانکداري را کارآمد مي کند. ايجاد يک بلاک چين رسمي مي تواند تمام امور مالي را بهينه سازي کند و مشتريان با حضور در کنار شما احساس امنيت خواهند داشت و در اين فناوري هرگز نمي شود دستکاري کرد.