تشکيل 6949 پرونده قاچاق در 9 ماهه امسال

تاریخ انتشار : 1397/11/13

تهران- ايرنا- آمارهاي منتشر شده از عملکرد بازرسي سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت استان ها نشان مي دهد در 9 ماهه امسال 6 هزار و 949 پرونده قاچاق تشکيل شده است.

ه گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، در اين مدت 2 ميليون و 591 هزار و 111 مورد بازرسي از سوي سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت استانها انجام شده که 290 هزار و 72 مورد آن بازرسي هاي کشف قاچاق بوده است.
برپايه اين گزارش، در مدت ياد شده همچنين 66 هزار و 779 مورد گشت مشترک با همکاري ساير دستگاه ها و ارگان ها از جمله تعزيرات حکومتي، شبکه هاي بهداشت و درمان، سازمان دامپزشکي، نيروي انتظامي و بازرسي اصناف به انجام رسيد.
ارزش ريالي پرونده هاي قاچاق تشکيل شده در 9 ماهه امسال 6659 ميليارد ريال برآورد شده است.
به گزارش ايرنا، پيشتر وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود، بيشترين ارزش ريالي کالاهاي قاچاق کشف شده شهريورماه امسال مربوط به گروه هاي لوازم خانگي، لوازم آرايشي و بهداشتي، مواد خوراکي و صنايع غذايي و لوازم ‌يدکي بود.
در شهريورماه بيشترين ارزش ريالي کالاهاي قاچاق کشف شده به ترتيب مرتبط با گروه هاي لوازم خانگي با سه هزار و 6 ميليارد ريال بود. لوازم آرايشي و بهداشتي با يک هزار و 904 ميليارد ريال، مواد خوراکي و صنايع غذايي با 103 ميليارد ريال و لوازم ‌يدکي با 60 ميليارد ريال در رده هاي بعدي قرار گرفت. ارزش کشفيات سيگار، توتون، تنباکو و محصولات دخاني نيز 33 ميليارد ريال بود.