تفاهم نامه کانون با ميراث فرهنگي و گردشگري کشور

تاریخ انتشار : 1397/12/13

کليات تفاهم نامه:

اين تفاهم نامه در راستاي سياست­هاي محوري دولت تدبير و اميد براي تسهيل و توسعه سرمايه ­گذاري و نيل به اهداف و برنامه ­هاي مربوط به جذب سرمايه­ گذاري داخلي و خارجي و توسعه در بخش گردشگري، صنايع دستي و همچنين استفاده از توانمندي و پتانسيل­هاي موجود شرکت­هاي مشاور عضو کانون مشاوران اعتباري و سرمايه­ گذاري بانکي منعقد گرديد .

موضوع تفاهم­نامه:

1- همکاري مشترک در تسهيل فرآيند سرمايه­ گذاري،اشتغال پايدار در حوزه فعاليت ­هاي سازمان،تشخيص ميزان توجيه اقتصادي و فني و مالي طرح­هاي متقاضيان طرح­هاي ايجادي در حوزه گردشگري و صنايع گردشگري.

2-نظارت بر حسن  اجراء و مصرف بهينه وصحيح منابع طرح­ها حسب مجوزهاي صادره و مصوبات و تسهيلات تخصيصي از سوي سازمان يا بانک­هاي عامل .

3-تشويق و تعميق فرهنگ استفاده از خدمات تخصصي مشاوران در اهداف توسعه ­اي سازمان و استفاده از خدمات متنوع اعضاء

 

تعهدات کانون:

 

*درصورت درخواست سازمان براي معرفي فرصت هاي سرمايه ­گذاري درحوزه صنايع دستي وگردشگري،درصورت توافق، کانون گزارش جامع مطالعه فرصت­هاي سرمايهگذاري در حوزه­هاي مربوطه به سازمان(ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري براي تعيين اولويت­هاي سرمايه­ گذاري استاني و کشوري در مناطق و نواحي مختلف را (توسط اعضاء انجام داده، پس ازجمعبندي) دراختيار سازمان قرار خواهد داد.

*درصورت نياز به مطالعه ،بررسي و عارضه ­يابي موانع و مشکلات و تبيين علل توقف اجراي برخي از طرح­هاي سرمايه­ گذاري موجود يا عدم بهره برداري و کاهش بهره­ وري واحدهاي راکد يا کم فعاليت در حوزه­ هاي ميراث فرهنگي، گردشگري، صنايع دستي، کانون ارائه راهکارهاي راهبردي را به مشاور مناسب واگذار خواهد کرد.

 

تعهدات سازمان:

*معرفي متقاضيان واجد شرايط به کانون براي تهيه طرح هاي توجيهي فني، اقتصادي و مالي به منظور دريافت تسهيلات بانکي که صلاحيت آنها مورد تاييد سازمان مي­باشد.

*  سازمان مي­تواند پس از تدوين طرح­هاي واجد شرايط، آنها را براي برخورداري از تسهيلات به بانک هاي عامل معرفي کند.

*سازمان براي بررسي طرح هاي توجيهي و نظارت بر طرح ها، از شرکت هاي عضو کانون مشاوران استفاده نموده و اين شرکت ها رابه متقاضيان(متقاضيان حقيقي و حقوقي بخش هاي تعاوني و خصوصي متقاضي سرمايه­گذاري در فعاليت­هاي انتفاعي و اشتغالزاي طرح­هاي گردشگري)  معرفي مي کند.

*: مشاوران ناظر کانون بررعايت ضوابط و استانداردهاي فني و معماري حسب درخواست سازمان نظارت خواهند کرد.

مدت تفاهم نامه :

   مدت اين تفاهم نامه به مدت 3 سال شمسي از تاريخ انعقاد مي­باشد که با توافق طرفين براي سال هاي بعد قابل تمديد خواهد بود. کانون وسازمان مي­توانند در صورت نياز به اصلاح برخي از مواد، نسبت به آن اقدام کنند.